اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ ولایتی:

سیاست خارجی دولت متمم مقاومتی مدبرانه است

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست خارجی دولت متمم مقاومتی مدبرانه است.

سیاست خارجی دولت متمم مقاومتی مدبرانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در جمع مردم استان ایلام در مسجد جامع این شهر گفت: مشکلات اقتصادی کشور باید بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر طرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اداره کشور به لحاظ اقتصادی مشکلاتی وجود دارد و در روابط خارجی نیز باید کارهایی اساسی صورت پذیرد.  

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر مردم به بنده اعتماد کردند و رأی دادند در دولت متمم سیاست خارجی مقاومت مدبرانه خواهد داشت.

ولایتی در ادامه مطالب فوق تصریح کرد: یعنی در چارچوب ارزش‌های نظام و خطوط ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری به خصوص در موضوع انرژی هسته‌ای تلاش خواهیم کرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌های صلح‌آمیز دفاع خواهم کرد.

وی ادامه داد: روابط کشور را با تمام کشورهای جهان توسعه داده و براساس فرموده مقام معظم رهبری در 14 خردادماه در سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل اقدام خواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: با تدبیر و با استقامت و با هوشمندی باید راه‌های گشوده نشده در صحنه‌های بین‌المللی را بگشاییم.

ولایتی تصریح کرد: روابط بین کشورها را بر اساس آنچه که در گذشته توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم شده پیش خواهم برد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در گذشته و طی 16 سالی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی کشور را بر عهده داشتم این نوع فعالیت‌ها را انجام داده‌ام.

وی ادامه داد: زمانی که وارد وزارت خارجه شدم 136 نمایندگی در قالب سفارت و در سطح کاردان را در دنیا برقرار کردم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در زمان تصدی اینجانب در وزارت امور خارجه وزاری امور خارجه کشورهای جهان برای آمدن به ایران و ملاقات با مسئولان ایران صف می‌بستند.

سیاست خارجی و اقتصاد داخلی را متحول می‌کنم

ولایتی همچنین ادامه داد: مردم ایران اسلامی به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری قدرتمندتر از هر زمان دیگر هستند.

وی گفت: باید دیپلماسی از ظرفیت بالای قدرت ملت ایران اسلامی بیش از گذشته بهره گرفته و در این راستا تلاش صورت پذیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: باید راه‌ها گشوده شود، تحریم‌ها کاسته شود و راه مبادله با کشورهای خارجی باز شود.

ولایتی تصریح کرد: روابط علمی، فناوری و روابط فرهنگی با بستر سیاست خارجی فعال فراهم می‌شود و این باید مدنظر باشد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خواسته مقام معظم رهبری و خواسته ملت ایران اسلامی هم این مهم است.

وی ادامه داد: امام راحل تا زمانی که در قید حیات بودند به مجلس شورای اسلامی تأکید می‌کردند که فلانی (ولایتی) باید وزیر امور خارجه باقی بماند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر مردم شریف ایران اسلامی به بنده رأی دهند و به عنوان رئیس جمهور در خدمت شما باشم باید عرض کنم که سیاست خارجی و اقتصاد داخلی را متحول می‌کنم.

اجرایی کردن قطعنامه 598 و خروج دشمنان از ایران کارنامه درخشانی است

ولایتی همچنین گفت: به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان اسلام و ایثارگران، خاک ایران از قید دشمن با اجرایی شدن قطعنامه 598 آزاد شد.

وی ادامه داد: باید در همه حال با یک دیپلماسی فعال و مثال‌زدنی و با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی که در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان به‌ویژه رزمندگان استان ایلام فراهم شده بود، استفاده کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های بزرگی در این حوزه وجود دارد اما مسئولان از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنند.

ولایتی تصریح کرد: افتخار ما این بود که توانستیم در آن شرایط حساس و ویژه از همه ظرفیت‌های موجود برای حقانیت ایران اسلامی استفاده کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعلام کردن صدام به عنوان متجاوز در آن زمان یکی از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این موفقیت و عنایت مورد تأکید هر 15 عضو شورای عالی امنیت قرار گرفت و شورایی که اعضای دائمی آن در ابتدای جنگ همگی از صدام حمایت کردند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این موفقیت تنها به برکت خون شهدا و استفاده درست دستگاه دیپلماسی کشور از ظرفیت‌های رزمندگان اسلام بود.

انتهای پیام/2246/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول