اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ آیت‌الله خاتمی در همدان:

سخنان برخی کاندیداها برای غرب لذیذ است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از کاندیداها صحبت‌هایی را در تبلیغات خود دارند که برای کشورهای غربی لذیذترین سخنان است.

سخنان برخی کاندیداها برای غرب لذیذ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش حماسه حضور در جمع اقشار مختلف همدان با اشاره به عملکرد برخی از کاندیداها و شعارهای انتخاباتی آنها اظهار کرد: برخی از کاندیداها جریان بی‌ارزشی، دنیا‌گرایی و فدای دنیا شدن را مد نظر قرار داده‌اند، درحالی که در دوره تصدی خود نشان دادند حاکمیت‌شان اشرافی‌گری را در کشور رشد داده و ارزش‌های دینی را زیر سؤال برد.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها گذشته خود را قبول داشته باشند، افزود: نامزدی که گفت در دوره اصولگرایان جابه‌جایی اتوبوسی بود، چرا انکار می‌کند در دوره اصلاحات جابه‌جایی‌ها به حدی بود که آبدارچی را نیز کنار گذاشتند.

با تعامل با غرب چیزی عاید کشور نمی‌شود

امام جمعه موقت تهران خطاب به کاندیدای مذکور یادآور شد: چرا شما در آن دوره به جابه‌جایی‌ها اعتراض نکردید، شما هم شریک بودید؟، در دوره شما به دین، به پیامبر (ص) و امام زمان (عج) اهانت شد و می‌گوئید اینها را قبول ندارید، در حالی که باید همان موقع این عمل را محکوم می‌کردید.

وی با تأکید بر اینکه با تعامل با غرب چیزی به دست نمی‌آید، اما با مقاومت به دست آورده و خواهیم آورد، اظهار کرد: با حضور گسترده شما در 22 بهمن تقابل غرب با ایران عوض شد و واقعیت را فهمید و در 24 خرداد نیز شاهد حضور گسترده و پرشور مردم خواهیم بود.

خاتمی با تأکید بر اینکه رأیتان جریان ارزشی باشد، زیرا گفتمان ارزش‌مدارانه گفتمان انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: با حضور و مشارکت حداکثری در 24 خرداد ماه به طور قطع غرب عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه غرب بداند توان مقابله با ایران را ندارد، افزود: کمپانی‌های غرب نیز با تحریم آسیب می‌بیند، زیرا ایران بازار مهمی برای آنهاست و نمی‌خواهند این بازار را از دست دهند.

ارائه اظهارات صریح کاندیداها در رسانه ملی نمونه‌ای از آزادی بیان است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی گفته‌های کاندیداها مبنی بر نبود آزادی بیان اظهار کرد: برخی از نامزدها می‌گویند مردم آزادی بیان ندارند و فضای امنیتی بر دانشگاه‌ها حاکم است، در حالی که امروز و با حاکمیت جریان اصولگرایی قریب به 30 روزنامه متناسب با گرایش آقایان منتشر می‌شود.

خاتمی با طرح این سؤال که کجای فضای کنونی حاکم بر کشور خفقان است، افزود: اگر خفقان بر کشور حاکم بود، چگونه شما از رسانه ملی این طور با صراحت سخن می‌گویید.

وی با بیان اینکه آزادی از دید برخی کاندیداها تبدیل دانشگاه به اتاق جنگ علیه ایران است، خاطرنشان کرد: اگر امروز از منافع ملت دفاع شد و مانع برخی خودکامگی‌های علیه نظام شد، باید گفت فضای امنیتی حاکم است.

این عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: روزنامه‌های آنها از صدر تا ذیل نظام را زیر سوال می‌برند و مانعی برای آنها نیست.

برخی کاندیداها فکر می‌کنند از آسمان افتاده‌اند تا اقوام را نجات دهند

وی با اشاره به طرح مسئله ایجاد معاونت اقوام برای حمایت از اقوام مختلف گفت: می‌خواهند این طور جلوه کنند که تاکنون حق اقوام زیر پا گذاشته شده است و این آقا از آسمان افتاده تا حق آنها را بگیرد، در حالی که این امر سیاه نمایی است و اگر حق اقوال پایمال شده بود، با شکوه فراوان در راهپیمایی‌ها و انتخابات حضور نمی‌یافتند.

خاتمی با اشاره به برخی از شعارهای اغواگرایانه اظهار کرد: انداختن مشکلات پدیده ریزگردهای غرب کشور به گردن اصولگرایی!، سلام دادن به زرتشتیان و یهودیان قبل از سلام به مسلمانان و... نیازمند بررسی هوشمندانه و بصیرت ملت ایران در انتخاب اصلح است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گاهی از دولت فعلی دفاع و در برخی مواقع مانند افشاگری‌های مجلس، عملکرد جریان انحرافی و... انتقاد کرده است، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید توجه کنند هشت سال خدمت این دولت به مردم نباید زیر سؤال رود و اگر اشکالاتی به آن وارد است، نقاط قوتی هم دارد که امروز مورد رضایت و شعار همه کاندیداهاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به کاندیداها با دعوت به رعایت انصاف یادآور شد: نباید طوری وانمود شود که این کشور خرابه است، چرا که نه تنها دولت فعلی بلکه دولت‌های قبلی نیز برای آبادانی و توسعه کشور تلاش کردند و نباید با بی‌انصافی صحبت شود، انگار که فقط کاندیداهای دوره یازدهم انتخابات منجی کشور هستند.

گفته‌های برخی کاندیداها لذیذترین سخنان برای خارجی‌هاست

وی گفته‌های برخی کاندیداها را لذیذترین سخنان برای غرب دانست و افزود: اگر روزی بیگانه‌ای بخواهد کتابی علیه ایران بنویسد، آن کتاب حاوی سخنان برخی از کاندیداها خواهد بود که حداقل از پیشینه خود و کشوری که شهدای زیادی داده، حیا نکردند.

خاتمی در پایان سخنانش آرای مردم را نشانه بلوغ سیاسی دانست و افزود: ولایت‌مداری، قانون‌گرایی، قدرت مدیریت کشور، اهل خرد جمعی و اهل اخلاق دینی بودن از معیارهای رئیس‌جمهور اصلح است که باید در انتخاب مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/89003/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول