اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

شورا به منطقه شمال شهر بیرجند بیشتر برسد

به مناسبت آغاز تبلیغات شوراهای شهر به میان مردم رفتیم تا از انتظارات آنها از شوراها و مشکلات منطقه خود بگویند که بیشترین تاکید آنها بر رسیدگی به فضای شهری و زیباسازی شمال شهر بود.

شورا به منطقه شمال شهر بیرجند بیشتر برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یک شهروند جوان بیرجندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به انتظارات مردم از شورای شهر گفت: من به عنوان یک رأی اولی امسال در انتخابات شرکت می‌کنم.

محمدرضا شهابی درباره شرکت در ستادهای انتخاباتی کاندیداها گفت: با توجه به اینکه امسال کنکور دارم، کمتر می‌توانم در فعالیت‌های ستادی شرکت کنم، اما برای تعیین سرنوشت مملکت و آینده کشورم در انتخابات شرکت می‌کنم.

وی از شورای شهر خواست که طرح‌های خوبی ارائه بدهند، جوان باشند و فضای گردشگری را در شهر افزایش دهند.

این جوان بیرجندی از فضای نامناسب شمال شهر انتقاد کرد و افزود: بهسازی خیابان‌های شمال شهر، پارک‌ها و اماکن تفریحی باید افزایش یابد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: من کارگر هستم و دو بچه دوقلو دارم ولی اماکن فراهم کردن شیر آنها را ندارم.

عبدالله طاهری تصریح کرد: من کارگر مسکن مهر هستم، اما پیمانکار شرکت ما یک سال است که پول ما را نداده و در طول یک سال دو میلیون تومان طلبکار هستم.

وی با بیان اینکه برخی کوچه‌های رجایی سطل زباله ندارد، اذعان داشت: شورای آینده باید به این منطقه رسیدگی بیشتر کند و برای بهبود نظافت و ترافیک خیابان کارگر فکری کند.

یک بانوی فرهنگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های شمال شهر گلایه کرد و گفت: در حالی که بیشتر خیابان‌های جنوب شهر آسفالت جدید شده، ولی هنوز به خیابان‌های اصلی این منطقه رسیدگی نشده است.

بخشی تصریح کرد: ایجاد فضای سبز، افزایش امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه باید در اولویت شورای شهر جدید باشد.

وی ادامه داد: شوراها دلسوز باشند و طی چهار سال اعضای شورای شهر بودن انتظارات مردم را پشت گوش نیندازند.

این شهروند با بیان اینکه رسانه‌ها سعی کنند از بطن مردم مشکلات را به شوراها و رده‌های بالا انتقال دهند، متذکر شد: شوراها هم این مشکلات را پیگیری کنند و منطقه شمال شهر را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

شهروند دیگری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به اقتصاد پایین مردم شمال شهر اشاره کرد و یادآور شد: شوراها از ابتدا تاکنون بین بالای شهر و پایین شهر تبعیض قائل بوده‌اند.

حمید‌رضا خسروی با بیان اینکه بیشتر کتابخانه‌های مساجد شمال شهر تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، گفت: باید وضعیت کتابخانه‌های مساجد بررسی شود تا فرهنگ کتابخوانی در فضای مساجد گسترش یابد.

وی با بیان اینکه مشکل اعتیاد روزبه‌روز در حال افزایش در بین جوانان است افزود: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید همراه با مسئولان پیگیر حل این مسئله باشند و این مشکلات را رفع کنند.

یک شهروند دیگر بیرجندی نیز که مهندس برق بود، اضافه کرد: به نظر من امروز مسئولان و شوراها آنقدر گرفتار مسائل اقتصادی و حل آن شده‌اند که مسائل فرهنگی را فراموش کرده‌اند.

حسن ایرانی با بیان اینکه اعتقادات مذهبی مردم در پایین شهر بیشتر است، تصریح کرد: شوراها هم بیشتر ستادهای خود را پایین شهر ایجاد و از این اعتقاد برای آوردن رأی خود استفاده می‌کنند اما وقتی که شورا شدند، پایین شهر را فراموش می‌کنند.

یک شهروند دیگر بیرجند نیز در گفت‌وگو با فارس از عدم تحویل مسکن مهر انتقاد کرد و گفت: به دلیل نبود ناظر کارها نصفه رها شده است.

حسین رمضانی با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال گذشته قرار شده خانه‌های ما را تحویل دهند، افزود: تهران با 10 میلیون تومان مسکن‌ها به متقاضیان داده می‌شود، اما بیرجند با 20 میلیون تومان هم باز نصفه رها شده است.

وی با انتقاد از مسئول مسکن و شهرسازی ابراز داشت: ایشان گفته‌اند کار خوابیده! اما چرا کار خوابیده؟

این شهروند با بیان اینکه در مورد مشکل مسکن به رئیس جمهور هم مکاتبه کرده‌ام، عنوان کرد: هیچ مسئولی پاسخگو نیست حتی سامانه 1930000 تهران هم جوابگوی ما نیست.

رمضانی خاطر نشان کرد: از 74 واحد مسکن تنها 14 واحد آن در منطقه دهلکوه بیرجند واگذار شده است.

شهروند دیگر بیرجندی مهم‌ترین مشکلات چهارراه شهید کوشه‌ای شهر را عدم برنامه‌ریزی در نقشه شهری دانست و افزود: فضای فیزیکی اینجا بر اساس استانداردها نیست.

محمد سلمانی با بیان اینکه المان‌های واقع در بازار قدیمی بیرجند هم اسلامی نیست، اضافه کرد: المان‌های شهر تاریخی و فرهنگی شهر باید متناسب با فرهنگ شهر ما باشد.

وی تصریح کرد: در محیط‌های دانشگاهی و فرهنگی با جوانان و نوجوانان مناظره برگزار شود و مشکلات جوانان منعکس شود.

شهروند دیگری گفت: من یک فرهنگی در شهرستان خوسف هستم و هم‌اکنون در شمال شهر زندگی می‌کنم، اما امکانات روستا هم از اینجا بیشتر است.

زهرا بخشی با بیان اینکه امکانات تفریحی و ورزشی اصلا در شمال شهر وجود ندارد، افزود: کانون زبان و کلاس‌های آموزشی در این منطقه کم است.

بخشی با بیان اینکه تراکم جمعیت در شمال شهر بیشتر است، اذعان داشت: اما خدمات شهری در این منطقه بسیار کم است.

وی خاطر نشان کرد: نمیدانم میز شوراها چه جایگاهی است که هر کاندیدایی که رأی می‌آورد، مردم را فراموش می‌کند.

==============

گزارش از سمیه محمدی

==============

انتهای پیام/69013/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول