اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان خبر داد

آغاز پروژه 9 طرح صنعتی اولویت‌دار در همدان / پروژه‌ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان با اشاره به ارائه 100 طرح طی سال گذشته، گفت: 35 طرح به پروژه تبدیل شده و در حال حاضر پروژه 9 طرح آغاز شده و در حال انجام است.

آغاز پروژه 9 طرح صنعتی اولویت‌دار در همدان / پروژه‌ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران

بهرام هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح‌های اولویت‌دار صنایع کوچک و متوسط در سطح استان اظهار کرد: شش شاخص در اولویت دادن به طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: این شاخص‌ها شامل ارزش افزوده، صادرات، تعداد اشتغال، دسترسی به مواد اولیه، سرمایه‌گذاری و سطح تکنولوژی است که در بررسی طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود و پس از امتیازبندی، اولویت آن طرح در شهرستان و استان مشخص می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان تصریح کرد: بعد از مطالعات و بررسی شش آیتم مورد نظر طرح‌ها برای اجرا ارائه و اولویت‌بندی می‌شوند.

وی بیان داشت: زمانی که می‌خواهیم تولید را آغاز کنیم دو اقدام دیگر نیز لازم است؛ یکی تحلیل زنجیره‌ای ارزش محصول و دیگری زنجیره تأمین و بعد از آن باید روی بنج‌مارک‌ها کار شود.

هاشمی با بیان اینکه این بررسی و اولویت‌بندی طرح‌ها با پشتوانه علمی صورت می‌گیرد، گفت: این امر تاکنون در هیچ استانی به این صورت انجام نشده است.

وی با اشاره به بررسی طرح‌ها در زمینه صنایع تبدیلی و صنایع معدنی و فرآوری معدن، ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر این زمینه‌ها به دنبال امکان‌سنجی پتروشیمی در استان هستیم که ارزش افزوده داشته باشد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان تصریح کرد: از 227 طرح بررسی شده در سال 89، 25 طرح به علت ارزش افزوده بالا در اولویت پروژه شدن قرار گرفتند و بالغ بر 10 پروژه نیز سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هزینه یک پروژه بالغ بر 10 میلیون تا 30 میلیون تومان است، بیان داشت: برای اجرای یک پروژه تمام مسائل مربوط به آن از قبیل تسهیلات، نقطه سر به سر، سرمایه‌ در گردش، تعرفه گمرکی، دوره بازگشت سرمایه، اقتصاد مهندسی، مواد اولیه، تأسیسات، بازار، زمانبندی اجرای پروژه، حسابداری معکوس و... بررسی می‌شود.

هاشمی تأکید کرد: از مهم‌ترین اقدامات ما حسابداری معکوس پروژه‌ها است، یعنی قبل از انجام کار پروژه از نظر سود و زیان و به صورت بدبینانه محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تکنولوژی در طرح‌ها، ابراز داشت: بحث تکنولوژی در طرح‌ها نقش بسزایی دارد و با توجه به این امر با آمدن فناوری روز دوباره طرح بازنگری می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان با بیان اینکه 150 طرح در سال 90 و 100 طرح نیز در سال گذشته کار شده است، بیان داشت: با در نظر گرفتن شش آیتم ذکر شده طی هر یک از سال‌ها 35 طرح به تفکیک هر شهرستان به پروژه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه معرفی طرح‌ها، بیان داشت: آیا کاری که ما انجام داده‌ایم نمی‌ارزد تا مسئولان مربوطه از قبیل فرماندارها و نمایندگان برای آن وقت بگذارند؟

هاشمی با بیان اینکه مکان اجرای پروژه‌ها نیز بررسی و تعیین شده است، تصریح کرد: کجا می‌توانیم این امر را داشته باشیم که اطلاعات به صورت آماده در اختیار ما قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه 9 طرح شروع شده و در حال انجام است از قبیل مبل و منبت که خود شامل هشت طرح می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان با اشاره به طبقه‌بندی نیازها، عنوان کرد: نیازها به سه گروه نیاز پایه، اساسی و انگیزشی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازهای انگیزشی در جلب مشتری نقش مهمی ایفا می‌کنند، ادامه داد: برای تولید جدید باید بر روی نیازهای اساسی و انگیزشی کار کرد چرا که تولید در نیاز پایه از قبل وجود داشته و تقاضای جدیدی نیز به وجود نیامده است.

هاشمی ابراز داشت: بعضی از نیازهای انگیزشی به مرور زمان به نیازهای اساسی و برخی از نیازهای اساسی نیز به نیاز پایه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از این مطالعات و بررسی‌ها جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در استان همدان است، گفت: یکی از روش‌های تولید بحث پیمانکاری فرعی و مشارکت است که باید در این زمینه فعال باشیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان تأکید کرد: از جمله طرح‌‌هایی که در سال گذشته به پروژه تبدیل شده‌اند می‌توان به تولید و فرآوری سیلیس دانه‌بندی شده، تولید پوسته سرسیلندر، تولید اسید سیتریک از ملاس چغندر، تولید جوهر چاپ، سنگ مرمریت (فرآوری سنگ)، تولید استارتر موتور – یکسوکننده دینام، انواع شاسی، منبت و مبلمان با طراحی سنتی، پلی‌استر مقاوم برای بسته‌بندی، تولید قطعات صنعتی (والوتیوپ)، انواع کندانسورهای استنلس استیل، انواع لوله‌های درزجوش با قوس الکتریکی و تولید مواد مؤثره سموم دفع آفات نباتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تولید کنسانتره از سنگ آهن، استن، اکسید تیتان، کائوچوی استیرن بوتادین، تولید تترابورات سدیم، فرآوری ضایعات کشتارگاهی، تولید شیشه اتومبیل و هواپیما، پالت پلاستیکی یک تیکه، بتاکارین، انواع مواد پکتینی، انواع شیلنگ‌های انتقال سوخت با تکنولوژی روز، مقوای چند لایه برای محصولات لبنی و نوشیدنی و تولید انواع ساینده‌ها از دیگر پروژه‌های ما هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌هایی که در سال 91 به پروژه تبدیل شدند می‌توان از تولید انواع کارت‌های کنترل لیزری، انواع کلیدهای قطع و وصل تایمردار، انواع بلندگو (کامپیوتر)، انواع کمپرسورهای برودتی(خودرو)، تولید دستگاه و ماشین‌آلات تولید خمیر سلولزی، انواع چرخ‌های دوزندگی صنعتی، انواع ماشین‌آلات چاپ افست، سیستم کنترل خودرو برای معلولین و تولید و فرآوری محصولات از کشمش نام برد.

انتهای پیام/89006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول