اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج فرهنگ زکات صورت گرفت

برگزاری نشست توجیهی طلا‌فروشان با اعضای شورای زکات کهگیلویه

با هدف توجیه و ترغیب صنف طلا‌فروشی به پرداخت زکات، جلسه‌ای با حضور امام جمعه، اعضای شورای زکات و اعضای اتحادیه طلا‌فروشان کهگیلویه برگزار شد.

برگزاری نشست توجیهی طلا‌فروشان با اعضای شورای زکات کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست توجیهی صنف طلا‌فروشی دهدشت با اعضای شورای زکات در سالن مجمع امور صنفی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در جمع طلا‌فروشان با تبیین آثار و برکات زکات اظهار داشت: زکات سنت حسنه و یکی از فرایض مهم اسلام و از ضروریات دین است.

امام جمعه دهدشت زندگی را فرصت خوبی جهت رسیدن به بهشتی دانست که خداوند برای انسان آماده کرد است.

وی در ادامه افزود:‌ راه و لازمه رسیدن به این سرای جاودانه انجام اعمال نیک و عمل به دستورات خداوند است.

حسینی خاطرنشان کرد: زکات یکی از واجباتی است که همیشه در کنار نماز آمده است و انبیای الهی همواره بر دعوت به این سنت الهی توصیه و تأکید داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه زکات موجب تطهیر مال و برکت می‌شود، تصریح کرد: زکات مال به مثابه غرس باغ‌ها است که موجب افزایش بار محصولات می‌شود.

حسینی با تشبیه مال تطهیر نشده به غذای فاسد افزود: با دادن زکات مال، گرچه  ظاهراً به نظر می‌رسد از مال کاسته شده ولی در واقع نه تنها از آن کم نخواهد شد بلکه فزونی می‌یابد.

امام جمعه دهدشت با تقدیر از زحمات کمیته امداد امام خمینی در برگزاری این نشست، به تبیین موارد مربوط به حد و نصاب طلا و نقره و شرایط پرداخت زکات پرداخت.

عنایت رحیمی‌نیا نیز برپایی چنین نشستی را باعث توسعه فرهنگ زکات در صنوف دانست و گفت: این جلسه‌ها موجب افزایش چشمگیر در میزان جمع‌آوری زکات خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه با اشاره به اینکه بخشی از زکات جمع‌آوری شده صرف مرمت و ساخت مساجد می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته تعداد نه مسجد از محل درآمد زکات در شهرستان کهگیلویه مرمت شد.

رحیمی‌نیا خاطرنشان کرد: بقیه زکات جمع‌آوری شده نیز صرف فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک به ایتام و مردم فقیر منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/82016/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول