اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کرمان:

حدود 2 میلیون نفر در کرمان واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: حدود 2 میلیون نفر در استان کرمان واجد شرایط رأی دادن هستند.

حدود 2 میلیون نفر در کرمان واجد شرایط رأی دادن هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15 هزار و 505 نفر نامزد انتخابات شوراها از بامداد امروز تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

وی بیان داشت: 15 هزار و 965 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان ثبت‌نام کردند که تا امروز 366 نفر انصراف داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: تعداد ردصلاحیت‌شده‌ها در انتخابات شوراها در استان کرمان 94 نفر است و از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان فقط 6 دهم درصد یعنی کم‌تر از یک درصد رد صلاحیت شده‌اند.

کمالی تعداد واجدان شرایط در انتخابات در استان کرمان را یک میلیون و 907 هزار و 106 نفر عنوان و خاطر نشان کرد: رأی اولی‌ها در استان کرمان 64 هزار و 261 نفر هستند که 31 هزار و 732 نفر خواهران و 32 هزار و 529 نفر برادران واجد شرایط نخستین مشارکت در انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه 75 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات بین 25 تا 45 سال سن دارند، در مورد میزان تحصیلات نامزدهای انتخابات شوراها گفت: در شهرها 77 درصد از نامزدهای انتخاباتی با مدرک تحصیلی لیسانس به بالا حضور دارند که نشانه رشد علمی مدیریت شهری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان ابراز داشت: 74 درصد از نامزدهای انتخاباتی در انتخابات شوراها شغل آزاد و غیر دولتی دارند که نشانه حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات است.

کمالی ابراز داشت: 14 هزار و 30 نفر در روستاها و یک هزار و 935 نفر در شهرها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور دارند که از این تعداد 14 هزار و 650 نفر مرد و یک هزار و 315 نفر زن هستند.

وی عنوان کرد: تعداد تایید شده‌های نهایی در شهر کرمان 194 نفر است و 19 نفر رد صلاحیت شده و 23 نفر انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 485 شعبه اخذ رأی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: در مجموع 5 هزار و 972 صندوق ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در این شعبه‌ها وجود دارد که 2 هزار و 459 صندوق ویژه انتخابات شوراها و 2 هزار و 459 صندوق ویژه انتخابات ریاست جمهوری است.

کمالی افزود: حدود 60 هزار نیروی آموزش دیده آماده برگزاری انتخابات در استان کرمان هستند و حدود 14 هزار نیرو در بخش امنیت فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: مجریان انتخابات، ستادهای نامزدهای انتخاباتی، طرفداران نامزدها و هر کس که در انتخابات مشارکت دارد، باید قانون را رعایت کند و کاندیداها برنامه‌های خود را ارایه دهند و از تخریب اشخاص و نامزدهای دیگر پرهیز کنند.

کمالی با اشاره به اینکه هدف جمهوری اسلامی از برگزاری انتخابات افزایش وحدت ملی است،‌افزود: انتخابات باید بستر وحدت ملی باشد و از هرگونه اختلاف‌افکنی و حاشیه‌سازی خودداری شود.

این مسئول اذعان داشت: دشمن تلاش می‌کند که انتخابات باشکوه برگزار نشود و ما باید با حضور گسترده و برگزاری انتخابات قانونمند نگذاریم تا دشمن به هدف خود برسد.

کمالی تصریح کرد: مسئولیت اخلاقی، شرعی و ملی داریم تا افراد اصلح را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع است، افزود: اعلام نظر شخصیت‌ها نیز فقط به عنوان شخص حقیقی می‌تواند صورت گیرد و افراد باید از اعلام نظر در مورد یک نامزد انتخاباتی با عنوان شخصیت حقوقی پرهیز کنند.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: هر نامزد انتخابات می‌تواند در شهرها یک ستاد مرکزی و در هر منطقه شهرداری هم یک ستاد فرعی داشته باشند و نامزدهای شوراها در روستاها فقط می‌توانند یک ستاد داشته باشند.

کمالی گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 12 نیمه شب امروز آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز 23 خرداد ماه یعنی 24 ساعت قبل از شروع انتخابات، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مجاز است.

وی افزود: امیدواریم بار دیگر با حضور گسترده مردم یک انتخابات باشکوه رقم خورده و تمام جوسازی‌هایی که استکبار و صهیونیسم علیه انتخابات جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌کند، خنثی شود.

انتهای پیام/80018/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول