اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

اردبیل 39 واحد آلاینده دارد / نصب دستگاه پالایش آلایندگی در کارخانه سیمان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تعداد واحدهای آلاینده زیست محیطی در اردبیل در دو سال اخیر از 87 واحد به 39 واحد کاهش یافته است.

اردبیل 39 واحد آلاینده دارد / نصب دستگاه پالایش آلایندگی در کارخانه سیمان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: واحدهای آلاینده استان در سال 89 حدود 87 واحد بوده که با اخطارهای کتبی و شفاهی، تعداد آنها به 39 مورد تعدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت عوارض واحدهای آلاینده که به شکل سنگین است، ما برخی از واحدها را نیز به صورت موقت تعطیل کردیم که نمونه آن کارخانه آسفالت شهرداری گرمی بوده که بعد از اصلاح فرآیند فعالیت‌اش را مجدداً آغاز کرده است.

خرید و فروش حیوانات وحشی ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ممنوعیت خرید و فروش حیوانات وحشی خبر داد و یادآور شد: یگان حفاظت به شدت با عوامل فعال در این حوزه برخورد می‌کند؛ به طوری که در روستای بنفشه‌درق اردبیل فردی که حیوانات وحشی را خرید و فروش می‌کرد، دستگیر شده و پرونده وی نیز به دادگاه ارجاع داده شده است.

حمیدی از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست در جهت ترویج فرهنگ درست زیست محیطی تلاش کنند و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مطالبه اصلی مردم را از رئیس جمهور آینده در خصوص مسائل زیست محیطی مطرح کنند.

این مسئول گفت: این مسئله برای ما بسیار خوشحال‌‌کننده است که کاندیداهای ریاست جمهوری یکی از اولویت‌ها و شعارهای خود را حل معضلات زیست محیطی قرار داده‌اند، به طوری که در این زمینه بحث آموزش و تغییر نگرش در برخی از افراد جامعه جزو ضروریت‌هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عنوان کرد: اگر اصحاب رسانه با قلم و تأثیر‌گذاری نوشتاری خود این چالش را مطرح کرده و در خصوص آن حساسیت ایجاد کنند، قطعاً نامزدهای انتخابات بدون سیاست‌کاری و ملاحظات جناحی و حزبی در این زمینه اظهار‌نظر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در دنیا محیط زیست و سلامت یک چالش جدی است و هر چقدر به محیط زیست سالم توجه شود پیشرفت و ترقی نیز معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/62005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول