اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معترضان استانبول در انتظار بازگشت «اردوغان» از مغرب

معترضان ترکیه با ادامه تظاهرات‌های خود در شهرهای مختلف این کشور، امروز در انتظار بازگشت نخست‌وزیر ترکیه از مغرب هستند که گفته بود این اعتراض‌ها قبل از بازگشتش به پایان خواهد رسید.

معترضان استانبول در انتظار بازگشت «اردوغان» از مغرب

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عاجل»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، امروز به سفر خود به کشور مغرب پایان می‌دهد و به کشورش باز می‌گردد. این در حالی است که هزاران تظاهرات‌کننده ترک خواستار برکناری او هستند و در هفتمین روز اعتراض‌های خود در خیابان‌های ترکیه شعار می‌دهند.

«حسین جیلیک» معاون نخست‌وزیر از حزب عدالت و توسعه خواستار عدم استقبال از اردوغان در فرودگاه شده است تا تنش و بحران جاری در ترکیه تشدید نشود.

این درحالی است که اردوغان پیش از سفر روز دوشنبه‌اش به مغرب از اهمیت تظاهرات‌های مردمی در ترکیه کاسته بود و مدعی شده بود که این اعتراض‌ها پیش از بازگشتش به ترکیه پایان خواهد یافت. اما این تظاهرات‌ها امروز نیز همچنان ادامه دارد و دیروز چهارشنبه برای نخستین بار طرفداران حزب حاکم ترکیه با معترضان درگیر شدند.

در شهر ساحلی «ریزی»، دیروز صد نفر از طرفداران اردوغان به گروه 25 نفر جوانان معترض و تظاهرات‌کننده در این شهر حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. پلیس ترکیه نیز با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد تا طرفداران اردوغان را که معترضان را در یک ساختمان محاصره کرده‌بودند، متفرق کند. برخی از زخمی‌ها نیز به بیمارستان منتقل شدند اما از وضعیت آنها هنوز خبری در دست نیست.

به گفته منابع آگاه پزشکی و مقامات مسئول ترکیه طی 7 روز اعتراض در ترکیه، 3 نفر کشته شده‌اند.

اتحادیه پزشکان ترکیه نیز اعلام کرد که در این مدت بیش از 4 هزار نفر به دلایل مختلف از جمله استنشاق گاز اشک آور زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول