اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مطبوعات اسرائیل: مشکل بزرگ اردوغان خود اردوغان است

مطبوعات اسرائیل در واکنش به اعتراض‌های مردمی اخیر روی داده در ترکیه تاکید کردند مشکل بزرگ اردوغان خود وی است.

مطبوعات اسرائیل: مشکل بزرگ اردوغان خود اردوغان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در تحلیلی بر اعتراض‌های مردمی جاری در ترکیه نوشت که «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه به خوبی دریافت که چگونه موجب رشد و پیشرفت اقتصاد ترکیه شود و بر قدرت و اقتدار ترکیه بیافزاید، اما در مقابل نیز به خوبی دریافت که چگونه حتی بیشتر از چین و ایران روزنامه نگاران بیشتری را بازداشت کند و قوانینی را به تصویب برساند که حقوق بشر را نقض کند و زیر پا بگذارد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود درباره اوضاع جاری در ترکیه نوشت که مشکل بزرگ اردوغان پیش از هر چیز خود اردوغان است و بسیار سخت است که بتوان گفت ترک‌ها ندانند با چه کسی طرف هستند و با چه شخصیتی تعامل می‌کنند.

اسرائیل الیوم ادامه داد: «دکتر اردوغان» اگرچه به خوبی دریافت که چگونه موجبات رشد و پیشرفت اقتصادی کشورش شود و زمینه قدرت یافتن بیش از پیش ترکیه را فراهم کند و جایگاه این کشور را در جامعه بین المللی تقویت و آن را مستحکم کند، اما در مقابل «اقای اردوغان» فراموش نکرد که یاد بگیرد چگونه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ترک را بیش از آنکه در کشورهای دیگر شاهد آن هستیم، بازداشت و روانه زندان کند و قوانینی را به تصویب برساند که حقوق بشر را نقض و آن را زیر پا بگذارد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین افزود: اردوغان به خوبی فراگرفت که چگونه با هر آن کس که او را تحقیر می‌کند یا نادیده می‌گیرد یا مخالف دیدگاه و مواضع اوست، تعامل کند و برخورد داشته باشد، حتی اگر این فرد از جناح وی باشد.

اسرائیل الیوم تاکید کرد: بدون تردید ناآرامی‌ها در ترکیه خبر خوشایندی برای واشنگتن و سران این کشور نیست، چون براساس برنامه‌های ریخته شده ترکیه باید ژاندارم آمریکا در منطقه باشد. اما چه کسی می‌خواهد به آمریکایی‌ها توضیح دهد و بفهماند که در خاورمیانه ژاندارم و پلیسی وجود ندارد، هرچه هست، دزد و سارق است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول