اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یکی از دوستان قدیمی نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگو با فارس:

تظاهرات «تقسیم» علیه دیکتاتوری اردوغان است/ دیوارنویسی بی‌سابقه علیه نخست‌وزیر

یکی از دوستان نزدیک نخست‌وزیر ترکیه ضمن اشاره به شخصیت اردوغان تصریح کرد تظاهرات میدان تقسیم و گسترش آن به سراسر ترکیه در واقع اعتراض به دیکتاتوری اردوغان است.

تظاهرات «تقسیم» علیه دیکتاتوری اردوغان است/ دیوارنویسی بی‌سابقه علیه نخست‌وزیر

«احمد آکینجی» نویسنده و کارگردان سینما و یکی از دوستان دوران دبیرستانی «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استانبول، به تشریح دلایل بروز وقایع میدان تقسیم استانبول و گسترش آن به دیگر شهرهای ترکیه و نیز گوشه‌هایی از شخصیت اردوغان پرداخت.

آکینجی اظهار داشت: اردوغان یک وقتی فرزند یک خانواده فقیر بود و اینک در ردیف ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفته است.

اعتراضات تقسیم، اعتراض به دیکتاتوری اردوغان است

وی مدعی شد مرکز خرید تجاری که قرار است با تخریب پارک قاضی در میدان تقسیم احداث شود، رانت سرشاری برای اردوغان در بردارد.

آکینجی افزود: اعتراضات آغاز شده در میدان تقسیم در واقع اعتراض به حزب حاکم نبوده، بلکه اعتراض به دیکتاتوری نخست وزیر بوده است.

دوست دوران دبیرستانی اردوغان با تاکید بر اینکه در ترکیه تاکنون هیچ نخست وزیری به اندازه اردوغان تا این حد عاجز و درمانده نشده در ادامه اظهار داشت: در ترکیه تاکنون علیه هیچ نخست وزیری هم تا این حد جملات و عبارات رکیک و توهین آمیز بر در و دیوار شهر نوشته نشده، زیرا اردوغان از روزی که به مسند نخست وزیری رسید، شروع به ظلم علیه مردم کرد و مردم هم پاسخ وی را اینگونه دادند.

آکینجی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به گذشته اردوغان اشاره کرد و گفت که وی نخست وزیر ترکیه را از دوران کودکی می شناسد و اردوغان یک وقتی برای تامین هزینه تحصیل فرزندانش از دولت کمک مالی دریافت می کرد، ولی حالا یکی از ثروتمندترین مردان جهان شده، اما هنوز هم چشم و دلش سیر نشده است.

این دوست اردوغان در ادامه به تظاهرات میدان تقسیم استانبول و دلایل آن پرداخت و گفت: این تظاهرات در ابتدا با قطع درختان آغاز شد، ولی در فاصله کوتاهی تبدیل به تظاهرات علیه دیکتاتوری اردوغان شد.

وی افزود: این تظاهرات علیه حزب حاکم نبود و صرفاً متوجه شخص اردوغان بود، زیرا اردوغان خود را همانند نعوذبالله پیامبر می دید و می گفت من همه کاره این مردم هستم، اما مردم هم مخالفت خود را با وی به این صورت نشان دادند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول