اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای راهبردی حزب‌الله گیلان عنوان کرد

تقوای سیاسی و مالی ضرورت اعضای شوراها

عضو شورای راهبردی حزب‌الله گیلان شوراها را امین مردم در جذب مشارکت‌های مالی عنوان کرد و گفت: اعضای شوراها علاوه بر تقوای سیاسی باید تقوای مالی داشته باشند.

تقوای سیاسی و مالی ضرورت اعضای شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر دقت انتخاب اعضای شوراها اظهار کرد: شورای شهر جایگاه و موقعیتی است که می‌توان آن را اتاق فکر عمران و آبادی شهرها دانست.

وی بر توجه به افراد فکور و صاحب ایده تاکید کرد و افزود: شورا امین و ناظر مردم در فرآیند جذب مشارکت‌های مالی و عوارض اتخاذ شده است بنابراین اعضای شوراها علاوه بر تقوای سیاسی باید تقوای مالی داشته باشند.

مهدوی تصریح کرد: افرادی که در شورا عضو می‌شوند باید از هر گونه فعالیت اقتصادی حتی فعالیت اقتصادی حلال اجتناب کنند.

این مسئول با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه کسب تجارت مشروع و حلال برای یک مسئول اسلامی جایز نیست، گفت: عضو شورا ناخودآگاه با توجه به جایگاه و سیاست‌گذاری دچار رانت‌خواری می‌شود.

وی ادامه داد: شوراها باید با اعضای دارای تخصص‌های متنوع تشکیل شود زیرا نیازهای مردم در زندگی متنوع است و این نیازها بر همدیگر تاثیر می‌گذارند.

مهدوی با بیان اینکه اتحاد و وحدت اعضای شورا می‌تواند در پیشرفت و ارتقای شهر موثر باشد، خاطرنشان کرد: اختلاف در اعضای شورای شهر رشت موجب تعدد شهرداری‌ها با ذوق و سلیقه‌های متفاوت شده بود و ثبات مدیریت شهری را از بین برد.

عضو شورای راهبردی حزب‌الله گیلان اختلاف اعضای شورای شهر رشت را سبب خسارت‌های جبران ناپذیر به این شهر دانست و بیان کرد: عدم وابستگی به باندهای قدرت و ثروت و داشتن روحیه آزادگی از مهم‌ترین ویژگی‌های اعضای شورای شهر است.

وی با اشاره به اینکه وابستگی به باندهای قدرت و ثروت زمینه فساد، طغیان و خیانت را فراهم می‌کند، اظهار کرد: اعضای روسیاه شورای شهر رشت آزادگی و مقاومت لازم در مقابل زیاده‌خواهی باندهای قدرت و ثروت را نداشتند.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول