اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

وحدت علما راه نجات امت اسلام است

استاد حوزه علمیه قم تنها راه نجات امت اسلام و پیروزی در برابر صهیونیست‌ها را وحدت علمای اسلام و مسلمانان دانست.

وحدت علما راه نجات امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار شماری از علمای فلسطینی مقیم لبنان که به منظور شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام به جمهوری اسلامی ایران و شهر مقدس قم سفر کرده‌اند، با بیان اینکه که شادی شما ما را شاد و حزن و اندوه شما ما را نگران و اندوهگین می‌کند، ابراز امیدواری کرد که اینگونه سفرها سبب وحدت بیش از پیش مسلمانان شوند.

وی، وحدت در بین مسلمانان را اصلی مهم خواند و با استناد به آیات و روایاتی، از اختلاف و تفرقه به مثابه صاعقه و زلزله‌ای ویرانگر یاد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان ما مدام به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند، بیان داشت: دشمنان ما بعد از زمین‌گیر شدن و شکست خوردن در عراق و افغانستان توطئه خود را در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و برادرکشی متمرکز کرده‌اند؛ در چنین شرایطی مسلمانان به ویژه علمای اسلام باید هوشیار باشند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با اشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: مشکل سوریه تنها با اتحاد مسلمانان و به دست مردم خود این کشور حل می‌شود؛ نه اینکه کشورهای دیگر برای آنها تصمیم بگیرند؛ متأسفانه برخی از زعمای عرب روش دیگری را در پیش گرفته‌اند که هیچ نتیجه‌ای جز فساد و شیوع درگیری و اختلاف در بین مسلمانان نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) یادآور شد: مردم بعد از گذشت 24 سال از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) از بلاد و کشورهای مختلف در سالگرد امام راحل حاضر می‌شوند و گویی حضرت امام به تازگی دار فانی را وداع گفته‌اند و این نشانه این مطلب است که ایشان بزرگ‌مردی شجاع، مجاهد و مخلص بودند.

وی، مسئله فلسطین را از مهم‌ترین موضوعات جهان اسلام دانست و تصریح کرد: بیداری اسلامی نیز افق‌های جدیدی را فراروی امت اسلام گشوده است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، مجاهدت در راه خداوند تبارک و تعالی را امری مهم ارزیابی و عنوان کرد: هرکس در راه خدا مجاهدت کند، یقیناً نصرت الهی نیز شامل حال او خواهد شد.

وی با بیان اینکه علمای اسلام باید‌ هادی و راهنمای مسلمانان باشند و توطئه دشمنان را برای مردم گوشزد کنند، ابراز داشت: امت اسلام اشتراکات بسیاری دارند و با این وجود نباید اختلاف جزئی ما سبب شادی و شعف دشمنان و استکبار شود.

استاد حوزه علمیه قم، تنها راه نجات امت اسلام و پیروزی در برابر صهیونیست‌ها را وحدت علمای اسلام و مسلمانان دانست و اذعان داشت: امروز در کشورهای مختلف جهان گوش‌های بسیاری برای شنیدن مبانی اسلامی وجود دارد و باید از این فرصت ارزشمند بهره گرفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی متذکر شد: اگر گرفتار اختلافات و مسائل جزئی شدیم به یقین این فرصت را از دست خواهیم داد و دشمنان ما موفق به اجرایی کردن توطئه‌های شوم خود خواهند شد و باید در روز قیامت پاسخگوی ضایع کردن این فرصت طلایی باشیم.

وی، علمای جهان اسلام در کشورهای مختلف را به حفظ وحدت بیش از پیش توصیه کرد و ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران نیز شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند و طبق آداب و آیین خود مراسم‌ها و عبادات خود را انجام می‌دهند.

در ابتدای این دیدار برخی از علمای حاضر در جلسه ضمن قدردانی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و بیانات ارزنده ایشان، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام بسیار برجسته ارزیابی کردند و خواستار وحدت بیش از پیش مسلمانان به منظور مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی شدند.

انتهای پیام/2258/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول