اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بین نقد منصفانه و سیاه‌نمایی تفاوت بسیار است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بین نقد منصفانه و سیاه‌نمایی تفاوت بسیاری وجود دارد.

بین نقد منصفانه و سیاه‌نمایی تفاوت بسیار است

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نقد همیشه مطلوب بوده و نقد منصفانه برای پیشرفت کشور مؤثر است؛ اما بین نقد منصفانه و تخریب و سیاه‌نمایی تفاوت بسیاری وجود دارد و انتظار تمام مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری رعایت حقوق ملت و کشور و پرهیز از سیاه‌نمایی برای جلب آراء بیشتر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در حال حاضر افراط و تفریط در بین نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری کمتر دیده می‌شود و مردم به خوبی افراد سیاه‌نما و افشاگر و تهمت‌زن را تشخیص می‌دهند و این موارد را جزو نقاط ضعف آن کاندیدا محسوب می‌کنند.

محسنی‌ثانی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره سفارشاتی در ابعاد مختلف برای پیشگیری از مسائل و سوءاستفاده در انتخابات مطرح می‌کنند که امیدواریم نامزدها این موارد را مد نظر خود قرار دهند تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

*حل بحران‌های اقتصادی و سیاسی اولویت کاندیداهای ریاست‌جمهوری باشد

وی با اشاره به اولویت وعده‌های کاندیداها برای اداره کشور خاطرنشان کرد: اولویت برنامه‌ها برای اداره کشور با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات و موقعیت کشور سنجیده می‌شود و در حال حاضر با توجه به مطالبات مردم برطرف کردن بحران‌های اقتصادی و سیاسی باید در اولویت برنامه نامزدهای ریاست جمهوری قرار گیرد تا از این طریق از فشارهای اقتصادی موجود بر مردم کاست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از کاندیداها با تخریب دولت‌های گذشته سعی در معرفی برنامه‌های خود دارند که این موضوع به صلاح کشور نبوده و اگر نقدی بر دولت‌های گذشته انجام می‌شود، باید دستاوردها و نکات مثبت نیز بیان شود.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه نقد منصفانه به معنای کالبدشکافی نقاط ضعف و قدرت است، تصریح کرد: برای ارائه یک نقد منصفانه باید قانون را ملاک قرار داد و تحلیل و نقد متناسب با واقعیت‌ها و بر مبنای صداقت باشد و کاندیداها همراه با نقد پیشنهادات خود برای اصلاح را بیان کنند.

*سوء‌استفاده کاندیداها از رای رهبری سلامت حضور آنها در انتخابات را زیر سئوال می‌برد

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر حمایت نکردن از کاندیدای خاصی در انتخابات عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود مانند در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) تأکید کردند که تمایل به کاندیدای خاصی ندارند و هیچ فردی از رای ایشان مطلع نیست؛ اما برخی افراد با بی‌تقوایی و باوجود تاکیدات ایشان این وجهه را ایجاد می‌کنند که مورد حمایت رهبری قرار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طبیعتاً اگر فردی از نگاه رهبری به سود خود سوء‌استفاده کند یکی از سلامت‌های اصلی حضور در انتخابات را زیر سئوال برده و مردم در صداقت این فرد شک می‌کنند.

انتهای پیام/70022/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول