اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت تأ‌کید کرد

لزوم فراهم‌کردن زمینه حضور در انتخابات با نقد منصفانه و عقلانی

امام جمعه دهدشت تخطئه و توهین کاندیدا را ابزار اختلاف‌افکنی برای دشمن دانست و گفت: باید با نقد منصفانه و عقلانی و تفهیم اهمیت انتخابات زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.

لزوم فراهم‌کردن زمینه حضور در انتخابات با نقد منصفانه و عقلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست مشترک ائمه جمعه و جماعات و بسیج در حسینیه ثارالله سپاه پاسداران دهدشت برگزار شد.

سید نصیر حسینی در این نشست، ماه رجب را ماه خدا و نزول رحمت بر امت دانست و اظهار داشت: بنا به روایتی هر کس یک روز از این ماه را روزه بدارد یکی از درهای جهنم به روی او بسته خواهد شد و هرکس سه روز را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی انقلاب ما این است که ارزشی زندگی کنیم و از معنویات روزها و ساعات عمر خود بهره ببریم.

وی دعا را سلاح مؤمن در رفع مشکلات دانست و تصریح کرد: رفع مشکلات تنها با کارهای اقتصادی و سیاسی نیست بلکه خیلی‌ها به کارهای ارزشی ما برمی‌گردد و اگر بخواهیم مشکلات درونی خود و مشکلات ناشی از دشمن را دفع کنیم باید با دعا وارد عمل شویم.

حسینی هدف انقلاب اسلامی را برآمدن ارزش‌ها و سرکوب منکرات عنوان کرد و گفت: قیام از پایگاه مساجد و به محوریت روحانیت آغاز شد.

وی از ملت، روحانیون، اندیشه‌های الهی و پایگاه مسجد به عنوان وارثان انقلاب یاد کرد.

امام جمعه دهدشت درخت پرثمر انقلاب را خروجی ارزشمند این حرکت خواند و تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران همه را بیدار کرده و در جهان می‌درخشد و حتی مسیحیان و یهودیان و آنانی که مادی‌گرا بودند نیز بیدار شده‌اند و فهمیده‌اند که انسان می‌تواند متکی به خدا و ارزش‌های الهی مدیریت و همه قوانین را بر ارزش‌های الهی استوار کند.

حسینی با تبیین جایگاه مسجد در حاکمیت صالح خاطرنشان کرد: وقتی هیئت‌امنای مسجد، بسیج و روحانی با هم هماهنگ باشند و درست عمل کنند نتیجه درستی خواهد داد.

وی انقلاب را ولایتمدار و روحانی محور دانست و گفت: تا زمانی‌که ولایت فقیه در رأس انقلاب باشد مشکلی نداریم اما چنان‌چه روحانی و ولی فقیه نباشد ولو اینکه رئیس‌جمهور مکتبی و متدین هم داشته باشیم ممکن است تنها چند صباحی را بتوانیم به خوشی سپری کنیم.

حسینی با اشاره به حرمت قایل شدن به روحانیت در اوایل انقلاب و با انتقاد از تغییر نگاه فعلی به حضور روحانیت گفت: گاهی قانون مشخص می‌کند که روحانی در رأس باشد و گاهی اخلاق عمومی اقتضا می‌کند ولی متأسفانه امروزه وضعیت جور دیگری شده است و حتی گاهاً پیش می‌آید که امام‌ جمعه بعد از مدتی از تودیع و معارفه مسئولان با خبر می‌شود.

وی شروع انحرافات را از همین نقطه پایین دانست و گفت: همین نقطه پایین کم‌کم رشد کرده تا به ولایت فقیه برسد و باید مراقب باشیم.

امام‌جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه سیاسی پیش‌رو، انتخابات را مظهر قدرت انقلاب مردمی دانست و گفت: انتخابات نشانه حضور مردم در عرصه‌های خرد و کلان مدیریتی جامعه است.

حسینی وظیفه پایگاه‌های بسیج و روحانیت معزز در زمینه فراهم‌سازی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را دو چندان خواند و گفت: باید به مردم تفهیم شود که وظیفه شما امروز در مقابل دشمنان و حفاظت از ارزش‌های اسلام حضور در انتخابات است.

وی ادامه داد: امروز عمده جنگ ما جنگ فرهنگی است و اگر دشمن ببیند در این عرصه حضور بالایی داریم عقب‌نشینی می‌کند و تمام معادلاتش بر هم می‌خورد.

حسینی توهین کاندیدا را ابزار اختلاف‌افکنی از ناحیه دشمن دانست و با بیان اینکه باید نقد عقلانی، منصفانه و بصیرت‌افزایی داشته باشیم، گفت: کسانی‌که از فیلتر شورای نگهبان بگذرند و کسانی‌که رد صلاحیت شوند هر دو از دیدگاه ما محترم هستند.

وی در تبیین شاخص‌های رئیس‌جمهور، ولایتمداری را محکم‌ترین ماده قانون اسلامی خواند و گفت: باید التزام عملی به ولایت باشد نه اینکه فقط حرف باشد و عملاً حرکت مخالف رهبری صورت گیرد چراکه حکم رئیس‌جمهور باید توسط رهبری تنفیذ شود.

حسینی حرکت رئیس جمهور در معرفی علنی کاندیدا را قانون‌گریزی دانست و گفت: مسئولان باید قانون محور باشند و اگر یک مسئول ارشد قوانین را بشکند دیگران چه خواهند کرد؟

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول