اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

ابعاد وجودی امام خمینی(ره) مجهول مانده است

معاون استاندار اصفهان گفت: شخصیت حقیقی امام راحل هنوز شناخته شده نیست و جایگاه، شخصیت و ابعاد وجودی ایشان هنوز برای بسیاری از ما مجهول مانده است.

ابعاد وجودی امام خمینی(ره) مجهول مانده است

 علیرضا جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با گرامیداشت 14 خردادماه سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: جایگاه، شخصیت و ابعاد وجودی حضرت روح‌الله مجهول مانده است و تنها بخش کوچکی از شخصیت امام شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: 14 خردادماه سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین 15 خردادماه سالروز قیام خونین مردم شهرهای مختلف ایران در برابر رژیم طاغوت همواره در تقویم تاریخ ملت ایران ثبت و ضبط می‌ماند.

فرماندار کاشان تشکیل نظام اسلامی توسط امام راحل به عنوان یک فقیه و مرجع تقلید را یادآور شد و تأکید کرد: تنها فقیهی که در دوران غیبت کبری موفق به انجام رسالت بزرگی در سطح بین‌الملل شده حضرت امام خمینی (ره) است چراکه توانست حکومت اسلامی را با شیوه خاص خودش احیاء کند.

جوادی با اشاره به هشدارهای امام راحل به شاه در سال‌های آغازین دهه 40 مبنی بر اینکه وی باید برود و کاری نکند که او را از کشور اخراج کنند بیان داشت: سخنان امام راحل در آن زمان برای بسیاری ثقیل و غیرپذیرفتنی بود اما تاریخ تحقق آن را اثبات کرد و سرنگونی طاغوت و پدید آمدن شجره طیبه انقلاب را در معرض دید همه جهانیان قرار داد.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را نقطه عطفی در تاریخ بشریت دانست و افزود: انقلاب اسلامی، با انقلاب‌ها، نهضت‌ها و سایر تغییر حکومت‌هایی که در جوامع مختلف بشری اتفاق افتاده است متفاوت بوده و از نظر گفتمانی و حتی ظاهری با هیچکدام قابل مقایسه نیست.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به گسترش قیام‌های اسلامی در منطقه، آن را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی دانست و گفت: ابعاد وجودی گفتمان انقلاب اسلامی که در حال حاضر تمام منطقه را فرا گرفته است، از نفس قدسی حضرت امام و از برکات رهنمودهای مقام معظم رهبری جان گرفته است.

جوادی یادآور شد: باید افتخار کرد که خداوند حیات ما را در دوره‌ای قرار داده است که همنشین حضرت امام روح‌الله باشیم و عنایت ایشان را با تمام وجود لمس کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر کس به هر شکلی که بتواند حق عظیمی که امام راحل بر گردن این ملت دارد را گرامی بداند ارزشمند است، متذکر شد: باید امام راحل را حاضر و ناظر بر رفتار خود بدانیم و پاسداری از میراث ارزشمند ایشان یعنی انقلاب اسلامی را وظیفه خود دانسته تا آن را به سر منزل مقصود دوران ظهور برسانیم.

انتهای پیام/2406/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول