اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقوع تندباد شدید در مشگین‌شهر

مصدومیت 2 نفر و خسارت میلیونی در سطح شهر

وقوع تندباد شدید در مشگین‌شهر و برخی دیگر از شهرهای استان اردبیل خسارت میلیونی و مصدومیت دو نفر از هموطنانمان را به دنبال داشت.

مصدومیت 2 نفر و خسارت میلیونی در سطح شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این تندباد که با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت گزارش شده بخش عظیمی از تأسیسات و امکانات شهری خسارت دیده و بر اثر این تندباد و شکستن درختان به خودروهای متوقف شده در خیابان خسارتی وارد شد و در برخی از مناطق روستایی نیز این تندباد سبب فرو ریختن دیوارهای کم دوام روستایی و تأسیسات برق و آب شد.

این تندباد علاوه بر وارد آمدن خسارت به تأسیسات شهری و روستایی و همچنین اختلال در رفت و آمد مردم و ساکنان شمال استان سبب شد تا دو نفر از هموطنانمان نیز در روستاهای مشگین‌شهر دچار مصدومیت شوند که البته با اعزام مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستانی حال عمومی آنها رضایت‌بخش گزارش شده است.

 

قطع درختان کهنسال توسط شهرداری مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آخرین روزهای بهار، تغییر یکباره هوا و وزش شدید باد در مشگین‌شهر به مدت یک دقیقه خسارت شدیدی در سطح شهر بر جای گذاشت.

این تندباد که با تغییر یکباره هوا همراه با بارش شدید باران شروع به وزیدن کرد، علاوه بر ایجاد مشکل در تردد عابرین پیاده و وسایط نقلیه، موجب شکستگی درختان کهنسال و سقوط آن بر روی خودروهای پارک شده شد.

 

در بررسی‌های اداره هواشناسی چنین بادی پیش‌بینی نشده بود

سرپرست اداره هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ما در نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، وقوع چنین بادی را پیش‌بینی نکرده بودیم اما احتمال می‌دهیم که وزش این باد یک باد محلی بود که معمولاً با سیاه شدن ابرها اتفاق افتاده و به زودی نیز از بین می‌رود.

رسول همتی در ادامه با بیان اینکه طبق گزارشی که از ستاد حوادث استان دریافت کردیم در برخی نقاط استان همچون پارس‌آباد، اصلاندوز و مشگین‌شهر به خاطر شرایط فصلی و محلی فشار هوا تغییر یافته و موجب تشکیل ابر شده و سبب خسارت در این شهرستان‌ها شد.

درختان کهنسال اصلی‌ترین عامل خسارت در شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار مشگین‌شهر نیز در این رابطه گفت: در طول این مدت وزش شدید باد و بارش‌ها متناوب باران خسارات زیادی را در سطح شهرستان بر جا گذاشته است که شهرداری تا به اکنون متحمل 700 میلیون تومان خسارت شده است.

صفر جعفرزاده با بیان اینکه در طی این مدت درختان کهنسال با وزش باد از جای خود کنده شده و موجب این‌گونه خسارت‌ها شده است، ادامه داد: زمانی که شهرداری طبق مصوبه‌های شورا اقدام به قطع درختان کهنسال در شهرستان می‌زند تا جلوی این‌گونه خسارت‌ها را بگیرد، برخی نقادان بی‌انصاف در برابر این اقدامات صف‌آرایی می‌کنند و در نتیجه شاهد این‌گونه حوادث می‌شویم.

وی تصریح کرد: در پی این اتفاق برخی درختان نیز از جا کنده شده و خوشبختانه در جای خود مانده‌اند و اکیپ‌های شهرداری سریعاً با حضور در محل‌های مورد نظر اقدام به قطع این درختان کهنسال کرده و مانع از خسارات بیشتر در سطح شهر شدند.

تغییرات ناگهانی هوا در بهار امسال که از برف، تگرگ، رعد و برق و بارش‌های مقطعی باران گرفته تا سیل و طوفان و... در 2.5 ماه اخیر خسارت عمده‌ای را به مناطق مختلف استان وارد کرده است به طوریکه در این مدت باغداران و کشاورزان بیشترین خسارت را متحمل شدند.

بارش‌های تند بهاری در شمال استان به ویژه شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی سبب شده تا برداشت محصول متوقف شود و در این کار اختلال به وجود آید.

تغییرات ناگهانی هوا در شهر اردبیل نیز سبب شده تا شهروندان نتوانند با برنامه‌ریزی دقیق در بیرون از منزل و تفرجگاه‌ها حضور پیدا کنند چرا که به نظر می‌رسد حال به حال شدن هوا در اردبیل که در یک روز می‌توان چهار فصل را مشاهده کرد برخی نگرانی‌ها را سبب شده و مانع از تدارک ابزار و امکانات لازم برای مقابله با رویدادهای طبیعی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل پیش‌بینی کرده تا آخر هفته تغییرات ناگهانی هوا اعم از وزش باد، بارش باران، تگرگ و رعد و برق بهاری ادامه پیدا کند و از روز شنبه به تدریج هوای نسبتاً گرمی در منطقه حاکم می‌شود.

انتهای پیام/62001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول