اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق حوزه علمیه قم:

تزریق روح برادری در کالبد امت دستاورد امام بود/ رهبر انقلاب پدر معنوی ملت است

محقق و فاضل برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تأثیرات فراوان امام راحل بر جامعه ایران، مهم‌ترین دستاورد ایشان را تزریق روح برادری در کالبد ملت ایران عنوان کرد.

تزریق روح برادری در کالبد امت دستاورد امام بود/ رهبر انقلاب پدر معنوی ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین میرمرشدی اظهر مروز در جمع مدیران، کارکنان و اقشار مختلف مردم سنندج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون درخت پاک و کلمه پاک گفت: از ویژگی‌های درخت پاک ریشه‌دار بودن آن با شاخه‌هایی رو به آسمان و سرشار از میوه است به گونه‌ای که همگان از آن بهره می‌برند.

وی وجود امام خمینی را مصداق کلمه پاک و درخت پاک عنوان کرد و افزود: به دلیل آنکه میوه‌های وجودی او هر آن در حال افزایش است دو قرن 20 و 21 مزین به نام ایشان شد.

استاد حوزه علمیه قم مهم‌ترین ویژگی امام را جامعیت عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر فقید انقلاب از تمامی صفات نیکویی که برای انسان کامل قابل تصور است برخوردار بود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با اشاره به اینکه حضرت امام مجموعه‌ای از صفات پسندیده متضاد بود، پیامبر گرامی اسلام را نیز واجد چنین شاخصه‌هایی برشمرد و گفت: رسول خدا در آن واحد هم زاهد و هم مجاهد، اهل عبادت شبانه و در کنار آن مرد میدان مبارزه، در مقابل زورگویان نستوه و استوار و در برابر مؤمنان رئوف و مهربان بود.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام چنین صفاتی را به فرزند خلف خود نیز منتقل کرده است، تصریح کرد: امام جامع همه صفات زیبا بود، به گونه‌ای که با کودک به سن تکلیف نرسیده همانطور برخورد می‌کند که با پیرمرد دنیا دیده.

این محقق حوزه علمیه افزود: امام امت در دنیا چیزی برای خود نمی‌خواست، در عین حال تمام دنیا را برای امت خود می‌خواست و به مردم مظلوم و ستم‌دیده جهان همانند مردمان دیار خود می‌نگریست.

مرشدی خاطر نشان کرد: امام همه اقوام را زیر پرچم وحدت گرد آورد و روح برادری را در کالبد امت منتشر کرده بود.

وی با بیان اینکه امام راحل در اوج مبارزات خطه کردستان به دولتمردان تأکید می‌کرد از ظرفیت خود مردم برای سرکوب ضدانقلاب استفاده شود، اظهار کرد: همین عامل موجب شد صف‌های دوست و دشمن و برادری و خیانت از هم جدا شود.

این فاضل حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام نشان دادند نگاه ملت ما از هر قوم و مذهبی به اسلام و حاکمیت دینی یک نگاه واحد است و این نکته ظریفی در مورد ابعاد شخصیتی و رفتاری ایشان است.

میرمرشدی با بیان اینکه امام وحدت اجتماع را به وحدت رهبری متصل کرده بود اظهار کرد: در حالی که افراد جامعه به شکل متکثر بودند ایشان تمام آنها را در زیر پرچم رهبری به وحدت رساند که این بزرگترین هدیه امام به ملت ایران در قرن بیستم بود.

وی با اشاره به دیدگاه‌ها و رهنمودهای امام راحل با موضوع تفاوت اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی بیداری کنونی در جهان اسلام را حاصل تعلیمات بنیانگذار انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز شاهدیم دلهای مؤمنان در یک مسیر قرار گرفته که نمونه‌های آن را در امت‌های مصر، عربستان و ترکیه می‌توان جست و جو کرد.

محقق برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام پرچمدار آموزه‌های ایشان است اظهار کرد: سفر معظم‌له به استان کردستان نشان داد همه ملت به ایشان به عنوان پدر معنوی خود می‌نگرند و این هدیه پیامبر است که توسط امام راحل به دست ما رسید.

میرمرشدی با اشاره به خباثت‌های دشمنان و ضدانقلاب وجود آیت‌الله خامنه‌ای را عامل ترس دشمنان از حمله به کشور طی سالیان گذشته دانست و خاطر نشان کرد: به برکت تدبیرهای ایشان در 24 سال پس از فوت امام خمینی کشور در امنیت کامل به سر می‌برد در حالی که تمام دنیا درگیر گرفتاری و بلایا هستند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای آمریکایی اکنون در مناطق حاشیه و اطراف ایران در امنیت نیستند، این موضوع را نشان دهنده سیاست‌های مدبرانه رهبر انقلاب عنوان و تصریح کرد: همین تدبیرها موجب فرار آمریکا از عراق و زمینگیر شدن آنها در باتلاق افغانستان شده است.

این روحانی با تأکید بر اینکه فکر و روح و اخلاق امام در جامعه زنده است اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب تا قیامت زنده خواهد ماند چرا که آیت‌الله خامنه ای زنده هستند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کشور پرداخت و گفت: روز 24 خرداد ملت ایران معنی و مفهوم حماسه سیاسی را به جهانیان نشان خواهد داد.

میرمرشدی با اشاره به وجود 50 میلیون افراد واجد شرایط رأی دادن ابراز عقیده کرد حاضران در پای صندوق‌های رأی این دوره به مراتب بیش از انتخابات سال 88 خواهند بود.

وی با اشاره به آزادی حق انتخاب برای مردم در خصوص انتخاب نامزد مورد نظر خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید کرد: به طور قطع ملت، فردی را انتخاب خواهد کرد که گفتمان انقلاب، شهدا و مرامنامه امام در اندیشه و عمل او متجلی باشد.

محقق حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت در مشارکت گسترده در انتخابات تردید نخواهد کرد گفت: در روز انتخاب نیز مردم چنان ضرب شستی به دشمنان نشان خواهند داد که به استکبار ثابت شود تحریم‌های متفاوت و متنوع آنها هیچ تأثیری در اراده پولادین ایرانیان نخواهد گذاشت.

میرمرشدی در پایان با تأکید بر اینکه امروز حماسه سیاسی به وسیله مردم محقق می‌شود ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور آینده با تزریق روحیه شور و نشاط به جامعه کشور را در مسیر اهداف والای نظام پیش ببرد.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول