اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد

حرکت هیئت عزاداری امام خمینی از دانشگاه آزاد رشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از نخستین حرکت هیئت عزاداری امام خمینی (ره) دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در این واحد خبر داد.

حرکت هیئت عزاداری امام خمینی از دانشگاه آزاد رشت

بهروز دانشیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تسلیت فرارسیدن ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) از تشکیل نخستین هیئت عزاداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد.

وی اظهار کرد: این هیئت فردا 14 خرداد رأس ساعت 9 صبح از دانشگاه آزاد اسلامی به طرف مصلای این شهر حرکت می‌کند و تمام عزاداران می‌توانند برای شرکت در مراسم عزاداری امام راحل به این هیئت بپیوندند.

این مسئول با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات و سفارش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای شرکت و حضور حداکثری در آن، افزود: امسال مراسم ارتحال امام خمینی (ره) باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و حضور اقشار دانشگاهی نیز در این راستا پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی و علمی جوانان بسیار تأکید داشتند ادامه داد: وظیفه دانشگاهیان و استادان دانشگاه‌ها این است که جوانان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش‌ها و نوآوری‌ها همراهی کنند و روح استقلال و خودکفایی را در آن زنده نگه دارند.

دانشیان اذعان کرد: استادان دانشگاه با ارتقای هویت و روحیه خودباوری در جوانان باید زمینه پیشرفت و رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته را در آنها به وجود آورند.

وی مبارزه علمی در جوانان را یکی از راه‌های تقویت روحیه دانست و گفت: حضور در صحنه مبارزه علمی یکی از بهترین صحنه‌های زندگی و جهاد برای جوانان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مسئولیت‌پذیری در کشوری که با محاصره‌ها و مشکلات اقتصادی و سیاسی از طرف دشمن مواجه است را منوط به داشتن روحیه‌ای متعهدگر و پایبند به اصول و ارزش‌ها خواند. جوانانی که در مسیر ارزش‌ها و معنویات و پیروی از راه امام راحل و شهدا گام برداشته و در صحنه‌های علمی پیشتاز هستند بهترین مدیران فردا برای اداره کشور هستند.

دانشیان به ترویج فرهنگ اسلامی در کنار آموزش مبانی علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: امروز دشمن راه جنگ فرهنگی را در پیش گرفته است زیرا در یافته روزی فرا می‌رسد که مسلمانان با استفاده از فرهنگ ناب محمدی (ص) تمام زرق و برق‌های کاخ‌های دشمن را از بین می‌برند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز بین عقاید بوده و مرز جغرافیایی را نمی‌شناسد، تصریح کرد: باید در دانشگاه‌ها جوانانی تربیت کنیم که جزو بسیج بزرگ سربازان اسلام باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بر حضور حداکثری دانشگاهیان در انتخابات تأکید کرد و متذکر شد: امروز در برابر یک انتخاب دیگر قرار داریم زیرا امروز روز هدایت نسل‌های آینده به طرف راه امام (ره) و شهداست.

وی خاطرنشان کرد: تنها با حضور گسترده خود در این انتخابات می‌توانیم پیروزی بزرگ دیگری را به فرزندان خود نشان دهیم.

انتهای پیام/84002/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول