اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم عنوان کرد

اعتقاد امام خمینی(ره) به تاثیر بالای هنر متعهد

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به خاطره‌ای از یکی از پیام‌های امام خمینی(ره) به جمع طلاب هنرمند گفت: ایشان اعتقاد زیادی به هنر متعهد داشتند و تاثیر آن را بسیار زیاد می‌دانستند.

اعتقاد امام خمینی(ره) به تاثیر بالای هنر متعهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که با حضور اصحاب رسانه در بیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب برگزار شد با بیان اینکه 14 و 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی هستند اظهار کرد: یاد و نام امام خمینی(ره) همواره ماندگار است زیرا ایده و اندیشه ایشان جاودانه بود.

وی افزود: تا پیش از انقلاب پرده‌ای ضخیم بر روی اسلام ناب کشیده بودند و اجازه نمی‌دادند مردم حقیقت دین را دریابند ولی امام خمینی(ره) توانستند توجه جهانیان را متوجه اسلام ناب کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه پس از انقلاب اسلام از مظلومیت خارج شد گفت: پس از آن مردم به برکت اسلام عزت خود را بازیافتند؛ ابتدا ملت ایران و بعد از آن مردم منطقه و سراسر جهان از این سفره پر برکت الهی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از جوانان به مکتب مارکسیسم گرایش داشتند ولی امام راحل توانستند برتری اسلام را بر همه مکاتب نشان دهند و امروز کمونیسم را تنها در موزه‌ها می‌توان یافت.

عرب‌انصاری با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در جهان به برکت انقلاب گفت: امتی که امام خمینی(ره) تربیت کردند بسیار بزرگ و تاثیرگذار بوده و هست؛ هنرمندان و اصحاب رسانه بخشی از این امت هستند و همواره در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقشی اساسی داشته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه هنرمندان همواره صاحب اندیشه هستند عنوان داشت: در دوران انقلاب نیز اشعار و شعارهای حماسی با زیبایی هر چه تمام تدوین می‌شدند و تاثیر زیادی بر روی مردم و انقلاب اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: تمام هنرمندان در رشته‌های گوناگون با همه ابعاد در مسیر انقلاب قرار گرفتند و توانستند حماسه‌ای عظیم را خلق کنند و همواره به ارزش‌های دینی و انقلابی وفادار ماندند.

عرب‌انصاری امام خمینی(ره) را جزو حامیان اصلی هنر و هنرمندان دانست و افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب همواره از هنر حمایت کرده‌اند و ملت ما در این ارتباط میان هنرمندان و رهبری موفق بوده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: یک اثر هنری دارای تاثیرات فراوانی نسبت به هزاران سخنرانی می‌تواند داشته باشد و امام خمینی(ره) هم این ویژگی هنر را مورد تاکید قرار داده بودند؛ امروز هم تاثیر حضور مردم در همه رشته‌های هنری به خوبی دیده می‌شود.

وی با اشاره به ثبت هزاران قطعه عکس و فیلم و نیز نوشته‌های گوناگون در مورد انقلاب توسط هنرمندان و نویسندگان متعهد گفت: این آثار موجب می‌شوند تاریخ انقلاب هیچگاه فراموش نشود.

عرب‌انصاری در بخش پایانی سخنان خود به شرح خاطره‌ای از اوایل انقلاب پرداخت و عنوان داشت: به خاطر دارم که جمعی از طلاب یکی از رشته‌های هنری را دنبال می‌کردیم و امام خمینی(ره) پیامی برای این جمع چند نفره فرستاده و فرموده بودند اگر در یک کار هنری به موفقیت برسید تاثیر شما از هزار منبر هم بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول