اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

تحقق انقلاب اسلامی تحقق پیچ تاریخی در جهان بود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا گفت: بسیاری از نظریه‌پردازان تحقق یک واقعه و یا یک حرکتی که در جهان تحولی عظیم را ایجاد کند یک پیچ تاریخی می‎نامند و به واقع تحقق انقلاب اسلامی در ایران تحقق پیچ تاریخی در جهان بود.

تحقق انقلاب اسلامی تحقق پیچ تاریخی در جهان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سید علی طاهری ظهر امروز در همایش نیم قرن حماسه سیاسی در سایه سار امام خمینی (ره) در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار داشت:  کاری که امام(ره) از سال 1341 و 1342 شروع کرد اتفاقی بود که توانست در عصر حاضر یک تحول بزرگ را پیش بیاورد.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) با شناخت انقلاب‎ها و به ویژه انقلاب‎هایی که مبنای دینی و اسلامی داشت و با بهره گیری از تجربه‎های آن انقلاب‎ها، انقلابی را در کشور بوجود آورد که این انقلاب توانست در دنیا تغییرات اساسی و بزرگی را پدید بیاورد.

 

* ایجاد انقلاب اسلامی در ایران یک مسئله تاثیرگذار در دنیا بود

 

طاهری تحقق انقلاب اسلامی در ایران را یک پیچ تاریخی خواند و افزود: بسیاری از نظریه پردازان تحقق یک واقعه و یا یک حرکتی که در جهان تحولی عظیم را ایجاد کند یک پیچ تاریخی می‎نامند و به واقع تحقق انقلاب اسلامی در ایران تحقق پیچ تاریخی در جهان بود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ظاهر و در نگاه بیرونی در کشور ایران یک انقلابی رخ داده که نظام آن تغییر یافته است اما ایجاد انقلاب اسلامی در ایران یک مسئله بسیار عمیق و تاثیرگذار در دنیا بوده است.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب هیچ‌کس حتی تصور نمی‎کرد که انقلاب اسلامی ایران باعث شود اسلام در عصر حاضر به عنوان یک قدرت در دنیا ظاهر شود.

 

* شعار نه غربی و نه شرقی گفتن یک نه محکم به بلوک غرب بود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بوجود آمدن انقلاب اسلامی در ایران با شعار نه غربی و نه شرقی یک تحول در جهان و گفتن یک نه محکم به بلوک غرب بود.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین ابتکارها و تیزبینی‎های امام(ره) این بود که ماهیت انقلاب اسلامی در ایران را به صورت جمهوری اسلامی شکل داد و در زمانی که نزد امام رفتند و از وی در خصوص ماهیت و شکل انقلاب پرسیدند امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

طاهری تصریح کرد: یکی از نظریه‌پردازان غربی در روزهای ابتدایی رحلت حضرت امام(ره) اعلام کرده بود که در مقابل قدرت غرب قدرت جدیدی به نام اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

 

* وجود رهبری یک نعمت در نظام اسلامی ایران است

 

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام(ره) تمام امید دشمنان به این بود که شیرازه نظام اسلامی ایران با رحلت معمار کبیر انقلاب از هم خواهد پاشید اما نقشه و امید آنها با انتخاب جانشین شایسته و رهبری دلسوز و قدرتمند که وجود ارزشمند و تلاش در راه خدای امام(ره) موجب شد رهبری امروز امام خامنه‎ای را به نظام اسلامی ایران عطا کند نقشه بر آب شد و امید دشمنان اسلام در داخل و خارج از کشور به ناامیدی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از نظریه‌پردازها و افراد صاحب‌نظر در عرصه سیاست به این نکته اعتراف می‎کنند که رمز بقا و پیروزی نظام اسلامی در ایران و پیشرفت مردم ایران وجود رهبری عالم، مدیر، مدبر و دلسوز مردم و نظام است.

طاهری ابراز داشت: یکی از دلایلی که برخی از کشورهای اسلامی در منطقه نمی‎توانند با وجود تلاش‎ها و مقابله‎هایی که با دشمنان خود انجام می‎دهند اما به پیروزی نمی‎رسند این است که از نعمت رهبری دینی واحد برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: پس باید مردم و مسئولان قدردان و شکرگزار برخورداری از یک ولی و رهبر دانا، مدیر، مدبر، آشنا به امور گوناگون باشند و گوش به فرمان ولایت باشند تا در عرصه‎های گوناگون همچون گذشته پیروز و سربلند باشند.

انتهای پیام/83004/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول