اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بیداری اسلامی مهم‌ترین دستاورد قیام 15 خرداد است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورهایی که امروز به بیداری اسلامی دست یافته‌اند، با الگوگیری از قیام 15 خرداد در برابر حاکمان ظالم ایستادند و بیداری آنها مهم‌ترین دستاورد این قیام است.

بیداری اسلامی مهم‌ترین دستاورد قیام 15 خرداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد که در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: این کشورها با الگوگیری از قیام 15 خرداد در برابر حاکمان ظالم ایستادند تا بتوانند با مقاومت، آنان را سرنگون و ارزش‌های اسلامی را در کشورشان برپا کنند.

حائری‌شیرازی افزود: هر کشوری که نحوه مقاومت در برابر دشمنان را از کشور ما الگو بگیرد اعمال نیک آنان در پرونده مؤمنان ثبت می‌شود.

قیام 15 خرداد سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: شهدای 15 خرداد سال 42 برای حمایت از نهضت امام راحل (ره) در برابر رژیم غاصب شاهنشاهی قیام کردند که تحقق این امر سر آغاز دفاع از نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شهدای 15 خرداد در راه به ثمر رساندن انقلاب اسلامی گام محکمی برداشتند و همین امر سبب شد افراد بیشتری برای حفظ دین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی به این شهدا اقتدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدا جایگاه و منزلت عظیمی نزد خداوند متعال دارند، بیان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس با شجاعت و فداکاری در جبهه‌های جنگ، با هدف حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی حضور یافتند و به همین دلیل خداوند متعال به آنان در نزد خود روزی می‌دهد. 

حائری‌شیرازی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با از خودگذشتگی و مقاومت مردم در برابر ستم محمدرضا شاه و فداکاری و شجاعت شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس حفظ شده است، اذعان کرد: با حفظ این انقلاب اکنون کشورمان در مسیر تحقق آرمان‌های اسلام حرکت می‌کند تا بتواند به پیشرفت و توسعه در جهان برسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری علیه آمریکا فریاد می‌زنند و در برابر ظلم و ستم کشورهای استکبار با شجاعت ایستادگی می‌کنند، تصریح کرد: خداوند متعال به صبر و مقاومت ایشان ثواب می‌دهد.

حائری‌شیرازی اضافه کرد: هر ثوابی که در پرونده اعمال رهبری نوشته می‌شود، در پرونده همه اقتداکنندگان به ایشان نیز ثبت می‌شود که این بیانگر رحیم و رحمان بودن پروردگار است.

این مسئول با بیان اینکه خداوند متعال مسلمانان را به انفاق توصیه کرده است، ادامه داد: این عمل نیک در نزد خداوند متعال ارزش والایی دارد و او به هر فرد انفاق‌کننده به دلیل گذشتن از چیزی که دوست دارد ثواب بالایی می‌دهد.

حائری‌شیرازی اذعان کرد: انفاق موجب می‌شود تا محبت، معرفت و ایمان به خدا در انسان ارتقا یابد و همین امر موجب سعادتمندی او در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان‌ها را آزمایش می‌کند، بیان کرد: هر فردی که بتواند در این آزمایش‌ها موفق شود، به خداوند متعال نزدیک‌تر است.

این مسئول با بیان اینکه ارزش انسان‌های نیک در محیطی که گناه زیاد باشد بیشتر است، عنوان کرد: کسی که در بین مردم غافل زندگی می‌کند و برای رسیدن به خدا در برابر مشکلات بیشتر مقاومت می‌کند، اجر و ثوابش بیشتر و در نزد خداوند عزیزتر است.

حائری‌شیرازی با اشاره به اینکه انسان مؤمن باید در برابر افراد ظالم مقاومت کند، بیان کرد: هر فردی که در برابر ظلم و ستم گناهکاران بایستد، عمل او در نزد خدا ارزش والایی دارد و مقامش از فرشتگان نیز بالاتر است.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول