اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از مبارزان انقلابی:

پیدایش انقلاب ریشه در 15 خرداد دارد

یکی از پیشگامان انقلاب گفت: در ادامه مبارزات پیدایش انقلاب اسلامی ریشه در قیام 15 خرداد سال 42 دارد.

پیدایش انقلاب ریشه در 15 خرداد دارد

مصطفی وفایی یکی از مبارزان انقلاب که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان فعالیت‌های بسیاری در این زمینه داشته و یکی از شاگردان پرورش بوده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: 15 خرداد 42 با هدف ریشه ضد استعماری و استبدادی در ایران به وجود آمد و هم‌مانند موجی سراسر کشور را فرا گرفت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب همیشه در بازه‌ها و زمان‌های ماندگاری خود را به اثبات رسانده است، بیان کرد: در 15 خرداد به دلیل اینکه ادامه تسلسل مخالفت روحانیون و مراجع با اصلاحات و روش‌هاى سرکوبگرانه رژیم پهلوى بود توانست برگ زرینی دیگر در تاریخ ایران را رقم بزند.

این مبارز انقلابی، تاکید کرد: دستگیری امام خمینی(ره) و قیام آن روز به دنبال خود موجی را به وجود آورد که استمرارش در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی ادامه داد: یاد و خاطر این قیام در زمان اکنون و پس از گذشت سال‌ها باز ریشه در عقاید ضد استعماری و امپریالیسمی دارد و توانسته‌ایم به دشمنان فعلی که به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند، این را ثابت کنیم.

وفایی افزود: وجود چنین دلاوری‌ها و رشادت‌های مردم در آن زمان را الگویی برای جامعه کنونی ما دانست تا دیگر زیر بار سلطه استثمارگران کمر خم نکنیم.

انتهای پیام/63007/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول