اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

انقلاب اسلامی بر مبنای دین‌محوری و حق‌طلبی بنیانگذاری شد

امام جمعه دهگلان گفت: امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را بر مبنای اسلام، دین‌محوری و معیار حق‌طلبی بنیانگذاری کرد.

انقلاب اسلامی بر مبنای دین‌محوری و حق‌طلبی بنیانگذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا ملاجمال جعفری صبح امروز در جمع مردم کرگ آباد در مسجد جامع این روستا در مراسم گرامیداشت بیست چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: بشریت و تفکرات آزادی‌خواهانه در جهان مرهون زحمات حضرت امام (ره) است.

وی تاکید کرد: ایشان متعلق به ایران و خاورمیانه نبود بلکه متعلق به بشریت در سراسر جهان بودند که الگوی تمامی کسانی است که در راه الهی و آزادیخواهی حرکت می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: موج بیداری اسلامی و قیام در برابر ظلم که امروز کشورهای مختلف را فرا گرفته است، نشات گرفته از قیام بزرگ خمینی کبیر (ره) است چون ایشان الگوی آزادی‌خواهی تمامی کسانی هستند که در کشورهای مختلف علیه ظلم قیام می‌کنند.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) به عنوان نعمت و موهبت الهی برای دین خداوند است و در زمانی که استعمار و استکبار و ظلم جهان را فرا گرفته بود، ایشان توانستند با رهبریت دینی و معنوی خود و با مبارزات سیاسی و تفکرات آزادی‌خوهانه‌ای که داشتند بلوک‌بندی در دنیا را از بین ببرند و در مقابله با تفکرات شیطانی کفار بایستند.

امام جمعه دهگلان گفت: با ظهور انقلاب اسلامی به رهبری آن روح خدا که با دیدگاه امام حسین خود ظلم را نمی‌پذیرفتند، تمام تفکرات جهان عوض شد و تفکرات آزادی خواهانه در جهان رواج پیدا کرد.

وی افزود: امام راحل به جهانیان نشان داد که مستضعفان نیز می‌توانند حاکمان روی زمین باشند و در مقابل ظالمان قرار بگیرند.

امام جمعه دهگلان گفت: امروز مقتدا و رهبر آزادیخواهان جهان امام راحل است که لرزه بر پیکره کفر جهانی افکند و موجب گسترش اسلام در تمام جهان شد.

ماموستا جعفری اظهار کرد: انتخابات به خودی خود دارای یک ارزش والا و مهم است، زیرا هر فردی قدرت اختیار و انتخاب خود را در جامعه احساس می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه در خلقت انسان، خداوند احساس مسئولیت برای وی قرار داده است، تاکید کرد: هرچند این احساس در تمام مخلوقات خداوند وجود دارد ولی در انسان به شکل اعلی و به این دلیل است که پیامبر (ص) نیز در آخرین لحظات زندگی خویش به حکومت‌های مختلف زمان خود نامه نوشته و آن‌ها را به دین اسلام فراخوانده است.

ملت ایران اسلامی به دشمن اجازه نخواهد داد از انتخابات به عنوان تهدیدی علیه نظام استفاده کند، بلکه با حضور همه جانبه در صحنه انتخابات، تهدیدها و توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به اتکای نظام اسلامی به مردم گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، میزان رای مردم است و این اصل در انتخابات شوراها که نماد بارز مردم‌سالاری است تجلی می‌یابد.

امام جمعه دهگلان افزود: مردم در حکومت اسلامی با هر سلیقه‌ای، در یک انتخابات نظام‌مند شرکت کرده و فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم با شرکت در انتخابات بر سرنوشت خود حاکم می‌شوند گفت: بی‌اعتنایی فرد به انتخابات بی‌اعتنایی به جامعه است و فرد از این طریق زمینه نفوذ دشمن به درون نظام و مدیریت کشور را فراهم می‌کند.

ماموستا جعفری افزود: دشمن با توطئه و طرح مباحثی چون شورای نگهبان مخالف آزادی و دیکتاتوری است به شدت به دستگاه‌های نظارتی هجوم می‌آورد.

وی در پایان گفت: شورای نگهبان را فیلتر سلامت دینی جامعه دانست و اظهار داشت: مردم فهیم ایران اسلامی باید در آستانه انتخابات هوشیار بوده و دسیسه‌های دشمن را خنثی کنند.

انتهای پیام/79013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول