اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

انتخاب مشاور در پروژ‌ه‌های شهری همانند خرید فکر است

شهردار مشهد گفت: بحث انتخاب مشاور در پروژه‌های شهری برای سرعت و دقت کار همانند بحث خرید فکر است و فکر هرچقدر غنی‌تر باشد، ارزش بیشتری دارد.

انتخاب مشاور در پروژ‌ه‌های شهری همانند خرید فکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظریه کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح‌ریزی شهری شورای شهر مشهد در زمینه تامین ضمانت نامه بانکی توسط مشاوران پروژه‌های عمرانی شهرداری، ظهر امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

سید محمد پژمان، شهردار مشهد در ارتباط با این طرح اظهار داشت: بحث انتخاب مشاور، بحث خرید فکر است و فکر هر چقدر غنی‌تر باشد، ارزشش بیشتر است و باید پول بیشتری برای آن پرداخت کرد.

وی افزود: برگزاری مناقصه و انتخاب مشاور بر اساس قیمت پیشنهادی کمتر کاملا اشتباه است، اگر برای فکر و مشاور به دنبال صرفه‌جویی و قیمت کمتر باشیم، در اجرای پروژه‌ها باید هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر پرداخت کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: پرداخت اندکی پول بیشتر، ما را از هزار گرفتاری در اجرا نجات می‌دهد، بنابراین کمیته‌ای که برای انتخاب مشاور منصوب شده است باید بر اساس صلاح مشاور را انتخاب کند نه قیمت.

وی افزود: در انتخاب مشاور چرا نباید سلیقه کارفرما دخیل باشد، ما باید بر اساس نیاز بهترین مشاوران حتی با بالاترین قیمت‌ها را انتخاب کنیم.

پژمان تاکید کرد: ایجاد سیستم نرم افزاری و مکانیزه برای انتخاب مشاور اشتباه است و باید اختیار انتخاب را به کمیته‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است بدهیم، اگر افراد این کمیته صالح نیستند، نباید سیستم انتخاب را تغییر داد بلکه باید افراد را عوض کرد.

با رای و تصمیم‌گیری اعضای شورای شهر مشهد مصوب شد که مرکز مطالعات و طراحی شهرداری، مکانیزمی را جهت اخذ ضمانت‌نامه برابر 10 درصد ارزش کل قرارداد مشاوره جهت شرکت در مناقصات ظرف مدت دو هفته به شورای شهر ارائه و به تایید کمیسیون فنی و عمران برساند.

همچنین بر اساس نظریه ارائه شده به شورا، شهرداری موظف شد ظرف مدت یک ماه نظامات اجرایی شدن و انتخاب مشاوران پروژه‌های عمرانی شهرداری از نظر اجرایی را به شورا ارائه دهد، ضمن اینکه مصوب شد در صورتی‌ که مشاور، قیمت کمتر از 75 درصد مبنای مناقصه را ارائه دهد، حذف آنها با اختیار هیئت مشاور است.

دستور کار بعدی شورای شهر مشهد بررسی نظریه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ارتباط با تخفیف بلیت خدمات حمل و نقل به والدین شهدا بود.

هوشنگ خندان دل، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهارداشت: شهرداری در سال جاری 180 میلیارد تومان یارانه حمل و نقل به سازمان اتوبوسرانی و مترو می‌دهد که تصویب این طرح نیز برای شهرداری بار مالی به همراه دارد.

وی افزود: هزینه مستقیم جابه‌جایی در اتوبوسرانی 180 میلیارد تومان است که 70میلیارد تومان آن از محل فروش بلیت تامین می‌شود و 110 میلیارد تومان را شهرداری می‌پردازد، همچنین 20 میلیارد تومان از هزینه جابه‌جایی در مترو از محل فروش بلیت تامین می‌شود و 80 میلیارد تومان باقی مانده را نیز باید شهرداری پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین بدون نام بودن و عدم توانایی انجام محدودیت بر روی من کارت از دیگر مشکلات اجرای این طرح است.

اسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری شورای شهر مشهد نیز در ادامه خاطرنشان کرد: در گام نخست طرح قرار است برای 6 هزار و 927 نفر از والدین شهدا برای دو سفر در روز معادل حداکثر یک میلیارد تومان یارانه بدهیم، که این امر بر اساس تجربه قبلی‌ام سبب نارضایتی این افراد می‌شود.

شورای شهر مشهد بر اساس پیشنهاد عباس شیرمحمدی، رئیس شورا، با کلیات طرح و ارائه یارانه در حد یک میلیارد تومان برای مرحله نخست شامل والدین شهدا موافقت کرد و همچنین شهرداری را مکلف کرد تا ظرف دو هفته نحوه پیاده‌سازی و سامانه مربوطه را به شورا اعلام کند.

 

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول