اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون باغبانی جهادکشاورزی استان بوشهر خبر داد

تولید 800 تن کنار پیوندی در استان بوشهر

معاون باغبانی جهادکشاورزی استان بوشهر از تولید 800 تن کنار پیوندی در استان بوشهر خبر داد.

تولید 800 تن کنار پیوندی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، خسرو عمرانی ظهر امروز در بازدید از باغات دشتستان اظهار داشت: نقش کشاورزان در تحقق حماسه اقتصادی بسیار ممتاز و ارزشمند است و تقویت کشاورزان از اساسی‌ترین برنامه‌های مسئولان است.

وی افزود: دشتستان از قطب‌های بزرگ کشاورزی استان است و بیش از 70 درصد سطح زیر کشت استان بوشهر را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده جایگاه این شهرستان است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: دشتستان در تولید خرما و همچنین در تولید مرکبات و سایر محصولات جایگاه ارزشمندی در استان و حتی کشور دارد.

عمرانی با اشاره به وضعیت این شهرستان در تولید کنار پیوندی نیز گفت: شهرستان دشتستان در کنار شهرستان دشتی از قطب‌های تولید کنار پیوندی در استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر به دلیل شرایط مناسب جوی هم‌اکنون به عنوان قطب اصلی تولید کنار پیوندی کشور تبدیل شده و میزان تولیدات کنار پیوندی در این استان نشان دهنده جایگاه استان است.

معاون باغبانی جهادکشاورزی استان بوشهر از تولید 800 تن کنار پیوندی در استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته بیش از 750 تن کنار پیوندی در این استان تولید و برداشت شد و انتظار داریم در سال جاری بیش از 800 تن کنار پیوندی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

عمرانی افزود: مسئولان جهادکشاورزی استان برای توسعه کشت کنار پیوندی اهتمام ویژه‌ای دارند و طی چند سال اخیر شاهد اقدامات مؤثری در این مسیر بوده‌ایم.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی بیش از 180 هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت کنار پیوندی است که بیشتر در دشتستان و دشتی مستقر هستند.

انتهای پیام/2452/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول