اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:

دانش‌آموزان زیر پوشش برنامه‌های آموزشی آثار مواد مخدر قرار می‌گیرند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای مصون نگه داشتن دانش‌آموزان با مشکلات مصرف مواد مخدر امسال این افراد تحت آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند.

دانش‌آموزان زیر پوشش برنامه‌های آموزشی آثار مواد مخدر قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بابک دین پرست صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: برای اجرای این برنامه آموزشی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است که دانش‌آموزان پرخطر با شرکت در کارگاه‌های آموزشی از این ماده افیونی مصون می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور حدود یک میلیون و 325 هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر وجود دارد بیان کرد: از این تعداد 7/90 درصد مرد و 3/9 درصد زن هستند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه میانگین کشوری شیوع مصرف مواد مخدر در گروه سنی 15 تا 64 سال 65/2 درصد است، افزود: 12 استان کشور درصدی بالاتر از این میزان دارند و استان بوشهر با میانگین 1/1درصد در رتبه 28 کشور قرار دارد.

دین‌پرست با اشاره به اینکه حدود 13 هزار و 600 معتاد در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: براساس آمار دستگاه‌های ذی‌ربط در استان بوشهر، بین 11 تا 16 هزار نفر معتاد وجود دارد که 600 نفرشان زن هستند.

وی اضافه کرد: میانگین کشوری شیوع مصرف مواد مخدر در گروه سنی 15 تا 64 سال 65/2 درصد است که 12 استان کشور درصدی بالاتر از این میزان بالاتر دارند.

دین‌پرست بیان کرد: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در استان بوشهر1/1 درصد است که در میان استان‌های کشور رتبه 28 دارد و براساس آمار دستگاه‌های ذی‌ربط در این استان، بین 11 تا 16 هزار نفر معتاد وجود دارد.

وی یادآور شد: براساس برخی دیگر از آمارها حدود 13 هزار و 600 معتاد در استان بوشهر وجود دارد که 600 نفر از این تعداد زن هستند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با استناد به گزارش سازمان ملل بیان کرد: در سال 2010 حداقل 210 میلیون نفر در جهان مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر کاهش یافته است گفت: سال گذشته مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد در کشور کاهش یافت به طوری که سال 91 سه هزار و 56 نفر بر اثر اعتیاد جان سپرده‌اند که از این تعداد دو هزار و 857 نفر مرد و 199 نفر زن بوده‌اند که این آمار نسبت به آمار مرگ و میر ناشی از اعتیاد در سال 90، 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دین پرست با اشاره به اینکه در کشور سه هزار و 940 مرکز داوطلبانه و 17 مرکز ترک اجباری وجود دارد بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها مرکز ترک اجباری وجود ندارد که یکی از این استان‌ها بوشهر است زیرا هیچ معتاد متجاهری در این استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: 80 درصد درمان مواد مخدر کشور برعهده بخش خصوصی است به همین خاطر باید در استان بوشهر نیز مراکز خصوصی افزایش یابد.

انتهای پیام/66006/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول