اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه سامانه هوشمند تاکسی اصفهان خبر داد

برنامه‌ریزی بهتر برای ساماندهی خطوط ناوگان تاکسیرانی

مدیر پروژه سامانه هوشمند تاکسی اصفهان گفت: آمار و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت و برنامه‌ریزی برای خطوط ناوگان با استفاده از این سیستم تامین می‌شود و استفاده از این سیستم در ارتقای خدمت رسانی ناوگان موثر است.

برنامه‌ریزی بهتر برای ساماندهی خطوط ناوگان تاکسیرانی

فرهاد گلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با نصب این سامانه در تاکسی‌ها محاسبه نرخ کرایه به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و با استفاده از این سامانه نرخ کرایه به صورت هوشمند و بدون دخل و تصرف راننده محاسبه می‌شود و البته پرداخت الکترونیکی کرایه نیز به مشکل پول خرد خاتمه می‌یابد و مشکلات بهداشتی ناشی از انتقال پول را نیز برطرف می‌کند، با استفاده از این سامانه کلیه مواردی که به کسب و کار رانندگان تاکسی مرتبط می‌شود در این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: پس از سوار شدن مسافر در تاکسی زمان آغاز سفر توسط راننده تاکسی اعلام می‌شود و پایان سفر نیز اعلام می‌شود و بر اساس مسافت طی شده و زمان نرخ کرایه تعیین می‌شود و پرداخت کرایه به دو صورت استفاده از کارت‌های شتاب و کارت حمل و نقل امکان پذیر است و برای پرداخت کرایه توسط اصفهان کارت یا کارت‌های حمل و نقل کارت باید به صفحه کلید دستگاه نزدیک شود اتصال تابلوی تاکسی‌ها به سامانه هوشمند داخل خودرو از دیگر مزایای استفاده از سامانه هوشمند است.

مدیر پروژه سامانه هوشمند تاکسی اصفهان تصریح کرد: اتصال تابلوی تاکسی‌ها به سامانه هوشمند داخل خودرو از دیگر مزایای استفاده از سامانه هوشمند است.

وی با بیان اینکه با اتصال تابلوی تاکسی‌ها به سامانه هوشمند این تابلو ظرفیت تاکسی را به مسافران در انتظار نشان می‌دهد روشن بودن چراغ سبز تابلوی تاکسی نشان دهنده ظرفیت خالی تاکسی برای سوار کردن مسافر است، اظهار کرد: هنگامی که ظرفیت تاکسی پر شود چراغ سبز رنگ به قرمز تغییر می‌یابد و زمانی که تاکسی خارج از سرویس است تابلوی تاکسی خاموش است و شهروندان از دور قادر به تشخیص آن هستند.

گلی افزود: تاکسی‌مترهای قبلی بسیار ساده بود و تنها مسافت را محاسبه می‌کرد و به امکانات کنونی و تجهیزات جدید مجهز نبود و عدم آشنایی شهروندان و رانندگان تاکسی با این تاکسی‌مترها استفاده از آنها را با مشکل مواجه می‌کرد.

وی در مورد پرداخت به رانندگان گفت: پس از اینکه رانندگان تاکسی فرم درخواست نصب تجهیزات هوشمند را پر کردند حساب بانکی شخصی برای آنها افتتاح می‌کرد و بر اساس قوانین موجود اطلاع حساب رانندگان در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد و کرایه تاکسی که در طول روز با کارت شتاب پرداخت شده به حساب رانندگان تاکسی واریز می‌شود.

ایم مدیر ادامه داد: کرایه‌هایی که توسط اصفهان کارت یا کارت الکترونیکی حمل و نقل پرداخت شده نیز پس از 12 ساعت به حساب راننده واریز می‌شود و کرایه‌های پرداختی هیچ ارتباطی با سازمان تاکسی‌رانی و شهرداری ندارد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول