اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان:

300 تاکسی در اصفهان به تاکسی‌متر مجهز شدند

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: تاکنون 300 تاکسی در اصفهان مجهز به تجهیزات تاکسی‌متر شدند و یک هزار تاکسی دیگر نیز برای دریافت این خدمات در نوبت قرار دارند.

300 تاکسی در اصفهان به تاکسی‌متر مجهز شدند

علیرضا تاجمیرریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با نصب سامانه هوشمند بر تاکسی‌ها در شهر امکان مدیریت صحیح توزیع ناوگان متناسب با تقاضای مسافر برای شرکت‌ها و آژانس‌ها فراهم می‌شود که همین مسئله در خدمت رسانی بهتر به مسافران نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی از این پس می‌توانند از طریق تاکسی‌متر در خواست مرخصی و یا تمدید پروانه شغلی خود را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان تاکسیرانی داشته باشند که این امکان بسیار می‌تواند در صرفه‌جویی در وقت و هزینه مؤثر باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به ثبت نام تاکسی‌ها و اولویت‌بندی صورت گرفته تاکنون تعداد 300 دستگاه تاکسی در شهر اصفهان به این سامانه مجهز شده‌اند و تعداد یک هزار دستگاه تاکسی دیگر نیز در نوبت نصب تجهیزات قرار دارند و البته سازمان تاکسیرانی تجهیزات لازم را برای 11 هزار تاکسی در اصفهان فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه برای نخستین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی شده است و نیاز به اطلاع رسانی بیشتری وجود دارد زیرا بسیاری از شهروندان و تاکسی داران از کارکرد واقعی این تجهیزات آگاهی ندارند و این در حالی است که با پوشش سراسری تاکسی‌ها به سامانه تاکسی‌متر بسیاری از حقوق مسافر و راننده که در گذشته پایمال می‌شد حفظ می‌شود.

تاجمیرریاحی اضافه کرد: برخی از رانندگان تاکسی از افزایش هزینه با نصب این سامانه بر روی تاکسی خود انتقاد دارند و برخی دیگر نیز نصب این سامانه را زمینه‌ساز دریافت مالیات بیشتر از رانندگان تاکسی می‌دانند، اما رانندگان باید آگاه باشند که با نصب این سامانه نه تنها متوجه هیچ ضرری نمی‌شوند بلکه سود بیشتری را دریافت می‌کنند.

وی گفت: افزایش قیمت تجهیزات هوشمند از سوی برخی از رانندگان تاکسی به عنوان یکی از مشکلات مطرح می‌شود و این در حالی است که هزینه این تجهیزات تا پیش از تغییر نرخ ارز یک میلیون و 490 هزارتومان بود که با تغییر نرخ ارز به 3 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت و قرارداد اولیه رانندگانی که قبل از تغییر نرخ ارز ثبت نام کردند تغییر نکرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان ادامه داد: هزینه اصلی تامین زیر ساخت‌های سامانه هوشمند تاکسی توسط شهرداری اصفهان پرداخت می‌شود و کمک شهرداری و بانک عامل و همچنین کاهش سود دریافتی توسط شرکتی که نصب تجهیزات را بر عهده دارد سبب شده قیمت این تجهیزات به دو میلیون تومان کاهش یابد.

وی افزود: به رانندگان وام پنج ساله با سود 15 درصد اعطا می‌شود که نیازی هم به ضامن ندارد و به عنوان تسهیلات در اختیار تاکسیرانان قرار می‌گیرد و به رانندگان تاکسی اطمینان می‌دهیم که نصب تجهیزات هوشمند به نفع آنها است و در راه‌اندازی سامانه هوشمند تاکسی در اصفهان حقوق رانندگان و مسافران مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/63021/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول