اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان در گفت‌وگو با فارس:

هزینه خرید هر دستگاه جی.پی.اس. برای سازمان بیش از تاکسیدار است

سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان گفت: هزینه خرید هر دستگاه جی.پی.اس برای سازمان 2 میلیون تومان است که این هزینه بسیار بالاتر از مبلغی است که از تاکسیدار اخذ می‌شود.

هزینه خرید هر دستگاه جی.پی.اس. برای سازمان بیش از تاکسیدار است

علی امینیان دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به‌منظور رفع تخلفات احتمالی و البته موجود در تاکسی‌های شهری، مدیریت قبلی این سازمان اقدام به ثبت‌نام تاکسی‌داران برای نصب جی‌.پی.‌اس بر روی تاکسی‌ها کرده بود.

وی افزود: در همین راستا و با این وجود، طرح مذکور همچنان در حال پیگیری است و رایزنی‌های لازم به‌منظور خرید جی‌.پی‌اس‌ها از سوی شرکت طرف قرارداد انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای اینکه به رانندگان از لحاظ مالی فشاری وارد نشود در نظر داریم به صورت اقساط دستگاه‌های جی‌.پی.اس را بر روی تاکسی‌های آنان نصب کنیم و البته رانندگانی که توانایی خرید نقدی این دستگاه را دارند تخفیف بهتری دریافت می‌کنند.

*تفاوت بین خرید نقدی و اقساط

سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان خاطرنشان کرد: هزینه اقساط برای هر تاکسی‌دار مبلغ یک‌ میلیون و 500 هزار تومان و خرید نقدی این دستگاه بین 750 تا 800 هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سئوال که تفاوت قیمت بین خرید نقدی و اقساط چرا تا این اندازه چشمگیر است، گفت: هر دستگاه جی‌.پی.اس را توسط سازمان به مبلغ 2 میلیون تومان خریداری می‌کنیم و البته این هزینه بسیار بالاتر از آن مبلغی است که از تاکسی‌داران اخذ خواهیم کرد.

امینیان دهکردی ادامه داد: با توجه به گرانی و تورم موجود در بخش‌های مختلف جامعه مطمئنا خرید اقساط تاکسی‌داران برای نصب این دستگاه به مراتب تفاوت قیمت خرید سازمان از شرکت طرف قرارداد را به همراه خواهد داشت زیرا هر تاکسی‌دار زمانی که درخواست برای نصب و خرید بدهد ما آن دستگاه را از شرکت خریداری می‌کنیم.

وی بیان کرد: در صورتی که اگر خرید هر چه زودتر و به صورت نقدی انجام شود، قیمت کنونی لحاظ شده و دیگر افزایش قیمت و یا پرداخت مابه‌تفاوتی در کار نخواهد شود.

*باید فرهنگ‌سازی شود

این مقام مسئول گفت: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به تاکسی‌داران و شهروندان است و در این زمینه به شدت نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در موقعیت کنونی اجرای طرح جی.پی.اس انتقاداتی را به همراه داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر در شهرهای بزرگی نظیر اصفهان، شیراز، تهران و تبریز به خوبی شاهد اجرای این طرح هستیم و ما نیز برای رشد و تعالی شهر باید به سمت مکانیزه شدن و الکترونیکی کردن سیستم پرداخت وجه نقد در تاکسی‌ها و وسایل نقلیه پیش برویم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان اضافه کرد: با اجرا و نصب این دستگاه بر روی تاکسی‌ها دیگر مشکلی برای شهروندان در پرداخت هزینه‌های اضافی کرایه وجود ندارد و دستگاه تنها همان مبلغ مورد نظر را از آن‌ها کسر می‌کند.

*مسئولان و شهروندان ما را همراهی کنند

وی گفت: در همین راستا دیگر تاکسی‌دار حق اعتراض و یا بهانه آوردن برای نداشتن اضافی پول کرایه مسافر را ندارد و دیگر هیچ تخلف و مشکلی صورت نمی‌گیرد.

امینیان دهکردی اظهار کرد: از شهروندان و البته تاکسی‌داران انتظار داریم در اجرای این طرح همکاری لازم را با سازمان تاکسیرانی برقرار کنند و در این خصوص سنگ جلوی پای ما نیندازند.

وی در پایان از رسانه‌ها و مسئولان خواست با فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر و تعامل مضاعف‌تر این سازمان را در راستای تحقق اهداف متعالی‌ این سازمان همراهی کنند.

انتهای پیام/72001/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول