اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق گیلان:

70 درصد برق تولیدی گیلان صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه صنعت برق استان سه برابر میانگین کشور برق تولید می‌کند، گفت: 70 درصد برق تولیدی گیلان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

70 درصد برق تولیدی گیلان صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، کریم آزادگان ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه زیرساخت‌های ضروری مناطق آزاد را مهم دانست و اظهار کرد: به منظور رسیدن به نمونه‌های موفق جهان باید بودجه جداگانه‌ای به مناطق آزاد تخصیص یابد.

وی افزود: پست برق 63.20 کیلوولت منطقه آزاد و خط انتقال برق آن که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی جهانی بهره می‌برد با هزینه 13 میلیارد تومان سازمان منطقه آزاد و با نظارت این شرکت ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

به گفته این مسئول، با افتتاح رسمی آن برق مورد نیاز فعالان اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد تا دو دهه دیگر نیز تأمین می‌شود.

وی تراکم جمعیتی بالا و مشکل تملک زمین را مهم‌ترین چالش توسعه زیرساخت‌های برق استان اعلام کرد.

آزادگان، گیلان را یکی از استان‌های پیشرو کشور در بهره‌برداری از صنعت برق دانست.

وی با تصریح بر اینکه صنعت برق استان با بیش از یک قرن سابقه سه برابر میانگین کشور برق تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: 70 درصد برق تولیدی گیلان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق گیلان با قدردانی از توجه منطقه آزاد به تأمین زیرساخت‌های ضروری سرمایه‌گذاران، آمادگی شرکت برق استان را برای گسترش و توسعه همکاری‌های دو جانبه اعلام کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: مجوز ایجاد مناطق آزاد تنها در شش استان کشور که از ظرفیت‌های بیشتری برای ایفای نقش فعال در تجارت بین‌المللی برخوردار بودند صادر شده است.

به گفته سعید رحیمی، در صورت فعال شدن ظرفیت‌های قانونی، منطقه آزاد می‌تواند به موتور محرک توسعه و پیشرفت استان تبدیل شود.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده نیازمند ایجاد زیرساخت‌های ضروری و افزایش خدمات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران است زیرا در مناطق آزاد موفق جهان ابتدا دولت اقدام به تکمیل زیرساخت‌ها می‌کند و سپس آن محدوده به عنوان منطقه آزاد معرفی می‌شود.

این مسئول راهکار ایجاد بسترهای ویژه برای ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در منطقه را عزم جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تمرکز تمام ظرفیت‌های استان برای ایجاد زیرساخت‌ها اعلام کرد.

وی اضافه کرد: با وجود منابع محدود درآمدی به دلیل لزوم ایجاد زیرساخت‌های ضروری، بیشترین حجم هزینه‌کرد درآمدها صرف اجرای زیرساخت‌هایی مانند شبکه آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن، راه‌های مواصلاتی، فیبر نوری، اینترنت و ... می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: حدود یک‌سوم از مجموع 230 میلیارد تومان درآمد هفت ساله نیز برای احداث موج‌شکن‌های بندر کاسپین هزینه شده است.

وی منطقه آزاد انزلی را متعلق به تمام مردم و مسئولان استان دانست و خواستار توجه جدی آنها نسبت به توسعه منطقه شد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه رویکرد اداره‌ها و نهادهای مستقر در استان باید نسبت به منطقه آزاد تغییر یابد، یادآور شد: برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه نیازمند رویکرد جدیدی در دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی و با تکیه بر منابع درآمدی داخلی منطقه نمی‌توانیم به موفقیت چشمگیری نایل شویم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اراده در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول