به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سعید زارع در جلسه ستاد 14 و 15 خرداد در یزد با اشاره به گذشت نیم قرن از واقعه 15 خرداد اظهار داشت: برنامههای ویژهای به همین مناسبت در سطح کشور برنامهریزی شده اما تلاش شده در استان یزد برنامههای کیفی و جدیدتری ارائه شود.
وی با اشاره به قیام 15 خرداد و تبیین اهداف این قیام عنوان کرد: این قیام تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری جریانات انقلاب و حتی پیروزی انقلاب اسلامی داشت اما به رغم این اهمیت بسیار، مورد غفلت قرار گرفته است.
زارع گرامیداشت چنین ایامی را وظیفه اخلاقی، ایمانی و ملی خواند و افزود: برای بزرگداشت این واقعه و زنده نگه داشتن آن همچنین آشنایی جوانان با چنین وقایع تاریخی باید از تمام توان خود مایه بگذاریم.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از 50 سال از واقعه 15 خرداد میگذرد، اما هنوز ابعاد این حادثه برای مردم به ویژه نسل جوان مبهم است و بسیاری از آن اطلاعی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل نخستین اقدام ما برای برنامهریزی برنامههای این روز باید تبیین قیام 15 خرداد و نگاه از دریچههای جدید به این واقعه باشد.
زارع همچنین با اشاره به مصادف شدن ایام 14 و 15 خرداد با شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: در این زمینه باید از ظرفیت موجود نیز استفاده شود همچنین ضروری است تا این مراسم تحت الشعاع انتخابات قرار نگیرد.
وی یادآور شد: البته باید از این فرصت برای حماسه سازی در 24 خرداد استفاده شود اما اصل واقعه 15 خرداد نیز نباید به حاشیه رانده شود.
زارع در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به اینکه استان یزد در جاده مواصلاتی قرار داشته و مسیر عبور کاروانهایی است که از جنوب کشور عازم مرقد امام میشوند، ضرورت دارد این مسیر متناسب با مناسبتها آماده شود.
* فرهنگ سازی در مورد وقایع 15 خرداد دشوار اما ضروری است
قائم مقام شهردار یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: واقعه قیام 15 خرداد یک رویداد سیاسی و مذهبی در کشور ماست بنابراین فرهنگ سازی در مورد این واقعه عظیم، گرچه دشوار اما ضروری است.
علیبمان جوکار خاطرنشان کرد: یکی از فلسفههایی که قیام 15 خرداد را شکل داد، نبرد با باطل و غلبه بر آن است.
وی افزود: به رغم تلاشهایی که تاکنون انجام شده و برنامهسازیهایی که صورت گرفته است، 15 خرداد برای نسل جدید ناشناخته است و لازم است این رویداد بزرگ تاریخی کشور را به نسل جوان بیشتر معرفی کنیم.
جوکار خاطرنشان کرد: به ناچار و به دلیل تعدد مناسبتها در طول سال، بسیاری از وقایع از جمله 15 خرداد، تنها در همین روز مورد واکاوی قرار میگیرد اما لازم است حداقل در همین روز به ابعاد مختلف این واقعه پرداخته شود.
وی تاکید کرد: حداقل تغییر سیمای شهر میتواند نسل جوان را متوجه واقعه عظیمی همچون قیام 15 خرداد کند.
قائم مقام شهردار یزد با اشاره به برخی فعالیتهای انجام شده در دست اقدام شهرداری برای 15 خرداد عنوان کرد: بنرهای بزرگی برای معرفی این واقعه در سطح شهر در نظر گرفته شده که تعداد قابل توجهی از این بنرها در مسیرهای پرتردد جوانان نظیر دانشگاهها نصب خواهد شد.
محمدرضا خلیلیپور، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست به تشریح مطالب مطرح شده در بنرها پرداخت و افزود: تلاش شده در بنرها هر دو مناسبت 14 خرداد و رحلت حضرت امام خمینی (ره) و هم واقعه 15 خرداد و هم ارتباط این دو واقعه با یکدیگر طراحی شود.
انتهای پیام/2464/و40/ظ1004