اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

قیام 15 خرداد قیامی اسلامی و ایرانی است

امام جمعه پاکدشت با اشاره به ویژگی های قیام 15 خرداد گفت: قیام خونین 15 خرداد 42 قیامی اسلامی و ایمانی و الهام گرفته از عاشورا است.

قیام 15 خرداد قیامی اسلامی و ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی در خطبه‌های نماز جمعه پاکدشت پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: انسان‌های باتقوا احتیاجاتشان بسیار کم است و مردم به خیر و نیکی‌شان امیدوار و از شر و بدی شان در امان هستند.

امام جمعه پاکدشت با تاکید بر اینکه اهل تقوا چند تا ویژگی دارند، گفت:  یکی از ویژگی‌های افراد باتقوا حیا و عفت است و خود را اسیر نیازهای دروغین و تجملات نمی کنند و فقط نیاز واقعی زندگی را در پیش می گیرند و این‌گونه افراد هم خیرشان به دیگران می‌رسد. و هم مردم از شر او در امانند.اما اگر فردی تقوا نداشته باشد بی حیایی و بی‌عفتی از خود نشان می دهد و اسیر دنیا و شیطان می شود اینجاست که نه تنها خیرش به دیگران نمی رسد بلکه مردم هم از شر او در امان نیستند ‌پس تلاش کنیم دارای این اوصاف بشویم تا اهل تقوا قرار بگیریم.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت شهادت امام کاظم (ع) عنوان کرد: عبدالمومن انصاری میگوید یک روز خدمت امام کاظم (ع) رسیدم و فقط شخصی به نام محمد بن عبدالله جعفری در خدمت موسی بن جعفر(ع) بود که پس از سلام کردن به حضرت برگشتم و به محمد بن عبدالله تبسم کردم. امام محبت من را به محمد بن عبدالله دید و فرمود:«اتحبه» آیا او را دوست داری؟ عرض کردم «و ما احببته الا لکم» مگر خود شما دستور ندادید که همدیگر را دوست بدارید؟ بله من به دستور شما او را دوست دارم. حضرت در ادامه فرمودند «شما شیعیان ما برادران پدر و مادری هستید گرچه از پدران همدیگر بوجود نیامده باشید. بعد حضرت چهار مطلب فرمودند که مو به تن من راست شد، فرمود:«خدا لعنت کند کسی را که بین مردم است و به جای برادری با مردم و محبت به مردم از مردم غیبت کند. خدا لعنت کند کسی را که دامن پاک برادر و خواهری را لکه دار کند. خدا لعنت کند کسی را که کلاه سر مردم بگذارد. خدا لعنت کند کسی را که رفتار برادرانش را نصیحت نکند و همیشه ساکت باشد. 

حجت الاسلام لزومی در ادامه 10 خرداد ماه روز جهانی بدون دخانیات را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند «هیچ کس بیهوده آفریده نشده تا به بیهودگی بپردازد و او را به حال خود وا نگذاشته‌اند تا خود را سرگرم کارهایی بی ارش نماید. پس انسان جانشین خداوند است .آیا شایسته است که انسان با این مقام و منزلت به کارهای بیهوده بپردازد و خود را نابود سازد؟

امام جمعه پاکدشت استعمال دخانیات را ظلم آشکار دانست و افزود:  روزانه میلیون‌ها سیگار دود می‌شود و عوارض جسمی و روانی بسیاری برای خود شخص ، خانواده و اطرافیان او پدید می آورد پس زیان رساندن و تجاوز به حقوق دیگران همان ظلم به آنان است که حضرت علی (ع) فرمود «بدترین توشه برای قیامت ستم بر بندگان است.»

وی با اشاره به یکشنبه 12 خرداد سالروز درگذشت آزاده سرافراز سید علی اکبر ابوترابی یکشنبه 12 خرداد گفت: انقلاب اسلامی ایران از تعامل و پیوند سه عامل مهم مردم ، مرجعیت و مکتب تشیع به وجود آمد و حلقه اتصال توده مردم و رهبری ، علما و روحانیون در سطوح مختلف بودند . از جمله شخصیتهای مبارز روحانیت حجت الاسلام ابوترابی بود که این مجاهد والا مقام علاوه بر مبارزات انقلابی با رژیم شاه بعد از انقلاب اسلامی بویژه در دفاع مقدش نیز نقش و جایگاه قابل توجهی دارد.

حجت‌الاسلام لزومی در ادامه به بیست و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اشاره کرد و گفت: تجلیل از امام یعنی اصرار بر راه امام ، یعنی آگاهی پیدا کردن از خط و راه امام و شناخت حق امام و پیروی از خط و راه امام که امام باقر (ع) می فرماید :« فمن أبصرنا و عرفنا و عرف حقنا و أخذ بأمرنا فهو منا و إلینا » یعنی کسی که درباره ما آگاهی پیدا کند و ما و حق ما را بشناسد و فرمان ما را اطاعت کند از ماست و سرانجام به سوی ما می آید.

امام جمعه پاکدشت ادامه داد: پس راه امام را باید شناخت و اطاعت کرد تا عاقبت ما به اهل‌بیت (ع) ختم شود .

وی قیام خونین 15 خرداد 42 را قیامی اسلامی و ایمانی و الهام گرفته از عاشورا برشمرد و گفت:  سند مخالفت ملت در مقابل استبداد است و 15 خرداد روز تولد جدید اسلام و مسلمانان است.قیام 15 خرداد ماهیت ضد اسلامی شاه را آشکار کرد و روحیه دینی و دفاع مذهبی مردم تقویت شد و باعث شد علما و مراجع در سطح رهبری و پیشتازان نهضت قرار بگیرند و 15 خرداد الگوئی زنده در تقابل با قدرتهای استکباری شد که هرگاه و هر کس به اسلام حمله کند مردم همراه با علما و ولایت قیام خواهند کرد.

انتهای پیام/6566/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول