اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

نظارت استاندارد برای ایمن‌سازی جامعه حیاتی است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نظارت مجموعه کارشناسی استاندارد به عنوان یک ضرورت حیاتی می‌تواند نقش موثری در ایمن‌سازی جامعه ایفا کند.

نظارت استاندارد برای ایمن‌سازی جامعه حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در نشست با مدیرکل استاندارد گلستان در محل اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: در سال‌های اخیر نظارت استاندارد بر مصالح ساختمانی کیفیت مصالح استان را به نحو  مطلوبی افزایش داده است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ استاندارد و آموزش تصریح کرد: ترویج فرهنگ استاندارد و آشنایی مردم با جایگاه استاندارد برای واقف شدن به اهمیت آن ضروری است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه بخش خصوصی در استاندارد اذعان داشت: با تقویت بخش خصوصی و آموزش‌های مرتبط به آنان می‌توان از این ظرفیت بالقوه برای پیشبرد برنامه‌های استاندارد بهره برد.

سمیعی یادآور شد: نظارت قوی استاندارد بر بخش‌های مختلف تولیدی و فنی می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت محصولات، دغدغه شهروندان را نیز در زمینه ایمنی برطرف سازد.

 

استواری نظام صنعت و فناوری مرهون استاندارد است

وی ادامه داد: استواری نظام صنعت و فناوری مرهون استاندارد و نظارت‌های مداوم  آن است.

سمیعی با اشاره به اهمیت جایگاه مصالح ساختمان در حفظ ایمنی شهروندان خاطرنشان کرد: ماده هشت قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران در بند 9 تاکید کرده که باید در ساختمان‌ها از مصالح استاندارد استفاده شود و این مهم مربوط به جزء به جزء ساختمان است.

وی متذکر شد: باید به این ماده قانونی توجه داشت و ساز و کارها را مشخص کرد تا واحدهای مسکونی استاندارد شوند.

استاندارد با نظارت بر مصالح مانع فاجعه انسانی شود

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه باید برای استانداردها اولویت‌سازی انجام گیرد، تاکید کرد: این اولویت‌ها می‌تواند شامل جوش و اتصالات ساختمانی باشد و در اولویت دوم بتن و دیگر بخش‌ها را شامل شود.

سمیعی اظهار داشت: باید برای مردم به زبان ساده و گویا مطرح کرد که ساختمان استاندارد چگونه است و چه ویژگی‌هایی دارد تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی استفاده از مصالح بی‌کیفیت در ساخت ‌و سازها را موجب به خطر افتادن امنیت جانی ساکنان آنان برشمرد وی تصریح کرد: استاندارد می‌تواند با نظارت مستمر بر این گونه مصالح از فاجعه انسانی در حوادثی طبیعی همانند زلزله جلوگیری کند.

تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران با همکاری استاندارد

سمیعی در ادامه بر همکاری استاندارد و مدیریت بحران استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط تاکید کرد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هر ساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول