اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

معماری شهرهای کردستان منطبق بر معیارهای اسلامی نیست

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه معماری کنونی شهرهای استان منطبق بر معیارهای اسلامی نیست، گفت: در توسعه شهرهای جدید معماری اسلامی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معماری شهرهای کردستان منطبق بر معیارهای اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: معمارهایی که امروزه در رابطه با زیباسازی شهرها انجام می‌شود منطبق با معیارهای اسلامی نیست.

وی  تصریح کرد: روستاهای پرجمعیتی که به شهر تبدیل شده و یا در آینده می‌شوند، نباید معماریشان مشکلات موجود شهرها را داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: معماری اسلامی در توسعه شهرهای جدید باید مورد توجه جدی و اساسی مسئولان مربوط قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه بناها و آثار تاریخی شناسنامه دسترنج پیشینیان ما هستند، اظهار کرد: در سطح استان تپه‌ها و بناهای تاریخی ثبت شده فراوانی وجود دارد که حراست و نگهداری از این آثار امر بدیهی است.

فرهاد میمنت‌آبادی با بیان اینکه حفظ آثار تاریخی یکی از ضروریات اساسی هر مملکتی است، گفت: در بعضی از شهرهای استان شهرداری‌ها بدون مطالعه و هماهنگی اقداماتی در خصوص آثار و بناهای تاریخی انجام دادند که منجر به پیگیری حقوقی از سوی اداره میراث فرهنگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از هر اقدامی در خصوص راه‌سازی و توسعه شهری باید هماهنگی‌های لازم با ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سطح استان انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: در سطح شهرهای جدید استان نیز اثرهای تاریخی ثبتی وجود دارند که در حریم‌های درجه یک، دو و سه طبقه‌بندی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: وجود میراث فرهنگی علاوه بر اینکه نشان از هویت و گذشته هر منطقه‌ای است منبع درآمدزای مناسبی برای مردم این مناطق نیز به شمار می‌رود.

میمنت‌آبادی گفت: با توجه به مزیت‌های وجود میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هر منطقه‌ای باید مسئولان و مردم اهتمام زیادی در حفظ و نگهداری این آثار داشته باشند.

انتهای پیام/79003/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول