اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس قوه قضاییه در امور پارلمانی عنوان کرد

اهتمام به منویات رهبری در معماری اسلامی ایرانی

مشاور رئیس قوه قضاییه در امور پارلمانی گفت: رهبر معظم انقلاب بر ارائه الگوی معماری اسلامی ایرانی تاکید داشتند و باید حوزویان نیز در این عرصه به انجام وظیفه بپردازند.

اهتمام به منویات رهبری در معماری اسلامی ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی در دانشگاه قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضرورت برگزاری این همایش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برگزاری همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی گامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است و امیدواریم تلنگری باشد تا توجه به معماری اسلامی ایرانی بیشتر شود.

وی در ادامه سخنان خود به نقش مراکز تحقیقاتی و پژوهشی حوزوی در عرصه معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر ارائه الگوی معماری اسلامی ایرانی تاکید داشته‌اند و باید حوزویان نیز در این عرصه به انجام وظیفه بپردازند.

مشاور رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: البته در گام نخست باید متخصصان امر مسئله را به صورت دقیق در جلسات کارشناسی با حوزویان تشریح کرده و مفروضات را مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم در زمینه الگوسازی برای کشور می‌تواند نقش آفرینی مهمی داشته باشد اظهار کرد: اگر نسبت به الگوسازی در قم در عرصه معماری اسلامی ایرانی اهتمام داشته باشیم، اثرات و نتایج آن را می‌توانیم در تمام کشور شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام بنایی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را تجدید بنای تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از بخش‌های تمدن اسلامی رویکرد ما در عرصه معماری و شهرسازی است و با تکیه بر معماری اسلامی می‌توان در راستای ترفیع جایگاه این تمدن اسلامی گام برداشت.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری همایش الگوی معماری اسلامی ایرانی تصریح کرد: نباید برگزاری این همایش‌ها فقط به یک کار سطحی خلاصه شود و باید شاهد تداوم و استمرار اینگونه حرکت‌ها باشیم.

انتهای پیام/2258/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول