اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شهرداری اراک

عملیات احداث شهرک خودرو در اراک آغاز شد

به همت شهرداری اراک و شرکت انبوه‌سازان آرمان‌ساز مرکزی عملیات احداث شهرک خودرو در اراک آغاز شد.

عملیات احداث شهرک خودرو در اراک آغاز شد

به گزارش خبرنگار فارس از اراک، کسری امیری‌راد در مراسم کلنگ‌زنی شهرک خودرو در اراک گفت: شهرک خودرو با هدف ساماندهی مشاغل مزاحم، رفع آلودگی‌های صوتی، زیبایی منظر شهری و ارائه خدمات بهینه به شهروندان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک خودرو در زمینی به مساحت 21,5 هکتار احداث خواهد شد، اظهار داشت: در طرح اولیه این شرکت چهار هزار و 400 متر مربع فضای سبز و 82 هزار و 500 متر معابر و 86 هزار و 600 متر به منظور احداث اماکن تجاری در نظر گرفته شده است.

مدیر شرکت آرمان‌ساز استان مرکزی برنامه زمانبندی احداث این شهرک را شش ماه به منظور طراحی و 18 ماه به منظور اجرا عنوان کرد و گفت: برای احداث این شهرک از تکنولوژی‌های نوین استفاده خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساخت این شهرک علاوه بر اینکه در جهت تغییر سیمای شهری نقش مؤثری دارد موجب تمرکز مشاغل وابسته به خودرو نیز می‌شود.

امیری‌راد افزود: انتقال مشاغل مزاحم به این نقطه تا حدودی موجب کاهش آلودگی‌های صوتی و فیزیکی شهر و دسترسی آسان خدمات گیرندگان و تمرکز خدمات دهندگان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه ایجاد مکانی مناسب برای انتقال مشاغل مزاحم همواره از دغدغه‌های مهم مسئولان این شهر و به‌ویژه شهرداری بوده است، گفت: خوشبختانه امروز در سایه همدلی و هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و مسئولین استان به این خواسته مهم دست یافتیم.

منوچهر کاظمی افزود: احداث شهرک خودرو اولین گام به منظور انتقال مشاغل مزاحم در یک منطقه است و در آینده‌ای نزدیک مکان‌های دیگری به منظور انتقال مشاغل دیگر در دستور کار مجموعه شهری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بیش از 650 فعالیت در شهر وجود دارد که ساماندهی این مشاغل در زیباسازی چهره شهر و آرامش مردم نقش مؤثری دارد.

گفتنی است، این شهرک در مکان کمربندی شمالی و جنب ستاد نیروی انتظامی احداث می‌شود.

در این مراسم که استاندار مرکزی، شهردار اراک، اعضای شورای شهر و رئیس مجمع امور صنفی اراک و جمعی از اصناف حضور داشتند، عملیات احداث شهرک خودرو به همت شهرداری این شهر و شرکت انبوه‌سازان آرمان‌ساز در اراک آغاز شد.

انتهای پیام/87002/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول