اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری فارس:

ائتلاف‌ها نیازی به مجوز ندارند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس بر اینکه ائتلاف‌ها در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیازی به مجوز ندارند، تاکید کرد.

ائتلاف‌ها نیازی به مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یحیی صادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در توضیح مباحث مربوط به انتخابات شوراهای شهر و روستا، اظهار داشت: ائتلاف‌ها نیازی به مجوز ندارند و در چارچوب قانون، می‌توانند گروه بند ب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری، شناخته ‌بودن ائتلاف‌ها را بررسی می‌کند، افزود: هر مجموعه شناسنامه‌داری می‌تواند برای افزایش مشارکت مردم، فعالیت داشته باشد.

صادقی همچنین با اشاره به برخی تبلیغات گرو‌ه‌ها در سطح شهر، گفت: تمام مجموعه‌های شناسنامه‌دار، می‌توانند در راستای افزایش شرکت در انتخابات، تبلیغات داشته باشند و یا بیانیه صادر کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس تصریح کرد: آمار داوطلبان حضور در شورای شهر و روستا، امروز مشخص می‌شود که باید یادآوری کرد، در استان ما، 100 شورای شهر شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: 2 هزار و 39 روستا شورای سه نفره، 207 روستا و 77 شهر با جمعیت زیر 20 هزار نفر شورای پنج نفره خواهند داشت.

صادقی اضافه کرد: 12 شهر شورای هفت نفره، هفت شهر شورای 9 نفره، سه شهر شورای 11 نفره و یک شهر شورای 21 نفره خواهند داشت.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس همچنین بیان داشت: 16 هزار و 700 نفر در ابتدا نام‌نویسی کرده‌اند که امروز تعداد ردصلاحیت شدگان و آمار نهایی افراد اطلاع‌رسانی می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با تجمیع صندوق‌های رای برای انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد آن‌ها به 3 هزار و 391 صندوق در این استان می‌رسد.

وی ادامه داد: 3 میلیون و 100 هزار واجد شرایط رای‌گیری داریم که امیدواریم مردم این استان در انتخابات پیش‌رو حضور چشمگیری داشته باشند.

انتهای پیام/2448/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول