اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو ماه گذشته صورت گرفت

توقیف 8 محموله قاچاق چوب و ذغال در کازرون

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون از توقیف هشت محموله قاچاق چوب و ذغال توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه انتظامی در دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

توقیف 8 محموله قاچاق چوب و ذغال در کازرون

جهانزیر والی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون از توقیف هشت محموله قاچاق چوب و ذغال توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه انتظامی در دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: گشت‌زنی‌های پی در پی یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه‌های انتظامی در سطح این شهرستان باعث روند سیر نزولی پدیده شوم قاچاق چوب و ذغال در کازرون شده است.

وی سطح جنگل بلوط در کازرون را بالغ بر 90 هزار هکتار حدود 10 درصد از جنگل‌های بلوط در استان فارس عنوان کرد و افزود: بخش بسیاری از این جنگل به علت خشکسالی‌های پی در پی و متعاقب آن بروز آفت و بیماری به حالت خشک و نیمه‌خشک در آمده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: بیشترین خشکیدگی درختان جنگل در منطقه دشت برم و کوهمره نودان این شهرستان است.

والی در ادامه تصریح کرد: در راستای احیای مجدد درختان خشکیده بلوط این شهرستان اقداماتی از جمله احداث هلالی آبگیر، ایجاد چکدم، سنگ‌فرش سایه‌انداز درختان، برش‌های اصلاحی و اعمال مدیریت چرای دام و غرق صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: با به‌کارگیری تمام نظریات کارشناسی و تحقیقاتی کارشناسان متخصص داخلی و خارجی در جنگل مربوطه با بررسی‌های به عمل آمده تأثیرات پدیده خشکسالی و آفت و بیماری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با خشکیدگی درختان جنگل مربوطه باعث شد که افراد سودجو و فرصت‌طلب از درون و بیرون این شهرستان برای بهره‌مندی غیرمجاز به درختان خشکیده روی بیاورند. ‌

والی افزود: این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی و با به‌کارگیری تمام توان خود در حفاظت از درختان جنگل و برخورد با سودجویان باعث روند سیر نزولی این پدیده شوم شده است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان کازرون از روستائیان و عشایر و جنگل‌نشینان منطقه خواست ضمن رعایت نظام بهره‌برداری صحیح در راستای حفظ، اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری در صورت مشاهده هرگونه استفاده غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع مراتب را گزارش دهند.

وی در پایان هرگونه استفاده غیرمجاز و یا منفعت‌طلبی اختصاصی از جنگل و مراتع را ظلم بزرگی بر دیگران و آیندگان عنوان کرد.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول