اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان:

متجاوزان در نهایت در دام دشمنی‌های خود با سوریه گرفتار می‌شوند

مشاور سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: پیروزی نهایی از آن دولت سوریه است و کشورهای حامی متجاوزان در نهایت در دام دشمنی‌های خود با سوریه گرفتار می‌شوند و به قعر باتلاق می‌روند.

متجاوزان در نهایت در دام دشمنی‌های خود با سوریه گرفتار می‌شوند

حسین روحانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: وی افزود: برخی تحلیل‌گران غربی که از جانب رسانه‌های وابسته به جریان‌های صهیونیستی هدایت می‌شوند، در خط تبلیغی خود اتفاقات سوریه را به عنوان یک انقلاب مردمی بر علیه نظام بشار اسد معرفی می‌کنند.

وی افزود: با گذشت حدود دو سال از آغاز بحران، آرام‌آرام پرده‌ها کنار زده شده و بر همگان این مسئله آشکار می‌شود که این قیام یک شورش تروریستی است که از جانب جبهه عبری، عربی، غربی هدایت می‌شود.

مشاور سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به پافشاری روسیه و چین برای عدم ادامه این جنگ درباره اهداف پشت پرده این مسئله اظهار کرد: به جز جمهوری اسلامی ایران که با مسئله سوریه به شکل ارزشی برخورد و حمایت از سوریه را به عنوان یکی از اضلاع مقاومت و حماسه وظیفه خود می‌داند طرف‌های درگیر در بحران سوریه هر کدام منافع خاصی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع کشورهایی مانند سوریه و چین سعی دارند از طریق مقاومت در شورای امنیت در برابر قطعنامه‌های پیشنهادی دول غربی از دولت سوریه حمایت کنند.

روحانی تاکید کرد: واقعیت این است که حمایت این دو دولت به ویژه روسیه به دلایل استراتژیک و ژئوپولتیکی است  چرا که روس‌ها به خوبی می‌دانند که اگر برای سوریه مشکلی پیش بیاید دیگر متحدی در خاورمیانه ندارد و موقعیت خود را در منطقه از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: از سویی با این اتفاق شرایط برای اینکه روسیه خاکریزهای بعدی خود را در مناطق تحت نفوذش از دست بدهد فراهم می‌شود چرا که به طور مثال روس‌ها در داستان تصور نمی‌کردند غربی‌ها توافقات اولیه را زیر پا بگذارند و رژیم قذافی را از اریکه قدرت پایین بیاورند.

مشاور سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: از سویی روس‌ها در جنگ عراق نیز متضرر شدند و هیچ عکس‌العملی در برابر سقوط رژیم صدام حسین به عنوان یکی از متحدان خود در منطقه نشان ندادند بنابراین سیر کرونولوژیک عملکرد روسیه در عرصه سیاست خارجی به ویژه در خاورمیانه بعد از جنگ خلیج‌فارس که مصادف با فروپاشی شوروی است بررسی کنیم متوجه می‌شویم روس‌ها در بسیاری از جبهه‌ها عرصه را به آمریکا واگذار کردند.

وی اضافه کرد: اکنون روس‌ها متوجه شدند که دیگر سیاست مماشات و سازش در برابر غرب برایشان سودی ندارد بلکه غربی‌ها به مرزهای سوریه نیز نزدیک شده‌اند و با به راه انداختن انقلاب‌های مخملی در مناطق تحت نفوذ روسیه سعی در ایزوله کردن آن دارند.

روحانی بیان داشت:  به عبارتی غربی‌ها قصد دارند با سیاست کیش مداوم کشور سوریه را به مرحله مات برسانند بنابراین روس‌ها در وهله نخست به دلیل منافع استراتژیک در منطقه و امنیت بلندمدت خود سعی می‌کنند از حکومت سوریه حمایت کنند.

وی اضافه کرد: این امری مسلم است که پیروزی نهایی از آن دولت سوریه است و کشورهای حامی متجاوزان در نهایت در دام دشمنی‌های خود با سوریه گرفتار می‌شوند و به قعر باتلاق می‌روند.

انتهای پیام/63008/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول