اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 - 211

دانشجویان گلستانی: 24 خرداد «حماسه سیاسی» خلق می‌کنیم

13 روز دیگر به مهمترین رویداد سیاسی سال 1392 و چهار سال آینده کشور یعنی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده و اقشار مختلف مردم در حال شناسایی نامزد اصلح هستند.

دانشجویان گلستانی: 24 خرداد «حماسه سیاسی» خلق می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با تشکیل ستادهای انتخاباتی و سازماندهی اقشار مختلف مردم برنامه‌های کاری خود را برای آنها تشریح می‌کنند.

گلستان به عنوان یکی از استان‌هایی که فعالیت‌های سیاسی در آن بیش از سایر استان‌ها و در حد کلانشهرهاست این روزها شور و حال خاصی دارد.

دانشجویان استان گلستان با وجود مشغله امتحانات پایان ترم در ستادهای انتخاباتی هشت نامزد تایید صلاحیت شده شورای نگهبان حضور فعال دارند.

دانشگاه‌ها نقش به‌سزایی در ایجاد شور و شعور انتخاباتی دارند

یکی از این دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به خبرنگار فارس در گرگان گفت: دانشگاه‌ها نقش به سزایی در گرم نگه داشتن فضای انتخاباتی و ایجاد شور و شعور انتخاباتی دارند.

ایوب پقه افزود: دانشگاه‌ها محل تولید فکر و اندیشه هستند و باید فضای دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های سیاسی باز باشد تا اساتید و دانشجویان بدون دغدغه خاطر در چارچوب نظام جامعه را هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و فعالیت‌های انجمن های اسلامی اساتید و دانشجویان فضای غالب دانشگاه‌ها خواهان حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه است.

جمهوری اسلامی ایران پرچم دفاع از مستضعفان جهان را برافراشته است 

دانشجوی دیگری از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران میراث گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب و پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) بوده و با تاسی از آرمان‌های بلند اسلامی پرچم دفاع از مستضعفان جهان را برافراشته است. 

رقیه سلامتی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای زنده نگه داشتن نام اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) خون‌های زیادی داده و هزینه‌های سیاسی زیادی نیز پرداخته است، بنابراین همه ما موظف هستیم برای ادامه این راه در انتخابات شرکت کنیم.

به گفته وی، مقاومت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته و سد محکمی بر سر راه منافع جاه طلبانه و تمامیت خواهانه آنها شده است.

تورم، عدم ثبات قیمت‌ها، بیکاری و بی‌توجهی به تولید مشکلات مهم داخلی کشور هستند

یکی دیگر از دانشجویان گلستانی که در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس مشغول به تحصیل است تورم، عدم ثبات قیمت‌ها، بیکاری و بی‌توجهی به تولید را مشکلات مهم داخلی کشور برشمرد.

مهدی رستمی با بیان اینکه قیمت‌ها لحظه به لحظه افزایش می‌یابند و قدرت خرید مردم را کاهش داده‌اند، افزود: ضعف مدیریت مهمترین عامل وضعیت ناگوار اقتصادی است و رئیس جمهور آینده باید توان رفع مشکلات اقتصادی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولید ملی که عامل اصلی رونق اقتصادی است به دلیل بی‌تدبیری و ضعف مدیریت دولت وضعیت نامناسبی دارد، حال آنکه اگر به آن توجه می‌شد رشد اقتصادی هشت درصدی تا حدودی محقق می‌شد.

بسیاری از مشکلات داخلی ریشه در ضعف روابط خارجی دارند

دانشجوی دیگری با اشاره به مشکلات خارجی گفت: بسیاری از مشکلات داخلی ریشه در ضعف روابط خارجی دارند.

الهه همتی، از ارتباط ضعیف با کشورهای با نفوذ و قدرتمند در عرصه سیاست و اقتصادی جهانی انتقاد کرد.

دانشجویان گلستان در راستای تحقق خلق «حماسه سیاسی» تلاش می‌کنند

بنا بر آنچه که گفته شد قشر دانشجوی استان گلستان خواهان تداوم مقاومت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران و توجه ویژه به مشکلات اقتصادی و خارجی است.

از نظر آنها کشور دچار ضعف مدیریت شده و رئیس جمهور آینده باید سوابق اجرایی خوب و برنامه‌های کارآمد برای رفع مشکلات را داشته باشد.

از سوی دیگر دانشجویان استان گلستان بر خلاف آنچه که در افکار عمومی گفته می‌شود شور انتخاباتی دارد و در راستای تحقق خلق «حماسه سیاسی» تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/83003/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول