اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

مسئله انتخابات در رأس همه مسائل امروز جامعه است

امام جمعه سمیرم با بیان اینکه مسئله انتخابات در رأس همه مسائل امروز جامعه اسلامی است گفت: انتخابات ریاست جمهوری نباید انتخابات شوراهای اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مسئله انتخابات در رأس همه مسائل امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الا‌سلام سید حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم مهم‌ترین مسئله در حکومت اسلامی را مسئله امامت و ولایت دانست و گفت: تشکیل حکومت تنها مختص اسلام نیست، بلکه جوامع بشری از ابتدا به رهبری و تشکیل حکومت احتیاج داشت.

وی با بیان اینکه کامل‌ترین دین، شیعه دوازده امامی است، افزود: از دیدگاه مذهب تشیع اصول دین بر پنج پایه توحید، معاد و نبوت، امامت و عدل استوار است، در حالی‌که از دیدگاه سنی عدل، امامت و نبوت فروع دین محسوب می‌شود.

امام جمعه سمیرم با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند سیاست جز دیانت است، تصریح کرد: دین یکی از احکام اولیه حکومت اسلامی است و در جامعه اسلامی حکومتی سرکار می‌آید که دینی و مذهبی باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله انتخابات در رأس همه مسائل امروز جامعه اسلامی است اظهار کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز است، لذا باید نسبت به هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با هوشیاری و درایت عمل شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به هم زمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خاطر نشان کرد: باید هوشیار باشیم که مسئله انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

وی ادامه داد: همان‌طور که انتخابات ریاست جمهوری در سطح ملی اهمیت دارد انتخابات شوراهای اسلامی نیز در سطح منطقه اهمیت دارد و نباید این انتخابات را نسبت به ریاست جمهوری کوچک بشماریم.

امام جمعه سمیرم از مسئولیت‌ها به عنوان امانت الهی یاد کرد و گفت: مسئولیت شوراهای اسلامی مسئولیتی سنگین است و آبادانی شهرها و روستاها در گرو انتخاب افراد متخصص و با ایمان است.

وی به ضرورت انتخاب فرد اصلح در بین کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: باید در میان نامزدهای تائید شده به اصلح‌ترین فرد رأی دهیم و محله‌گرایی و تعصب قومیتی را کنار بگذاریم.

وی همچنین در ادامه از مسئله تعیین و رد صلاحیت شوراها توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: برخی نمایندگان کینه‌توز هستند و ممکن است بر این اساس افرادی که منافق و بی‌دین هستند را تعیین صلاحیت کنند و برعکس افراد باتقوا و اهل کار را رد صلاحیت کنند.

موسوی اضافه کرد: همه باید در این آزمون بزرگ شرکت کرده و با حضور چشم‌گیر و گسترده به دشمنان و بدخواهان این نظام نشان دهیم که ملت با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی همچنان در صحنه هستند و از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول