اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بزرگترین مجموعه نساجی استان یزد:

آینده‌ روشن صنعت نساجی در انتظار یزد / فعلا توان رقابتی در طراحی پارچه نداریم

مدیرعامل بزرگترین مجموعه نساجی استان یزد با انتقاد از ضعف در طراحی‌ پارچه در کشور گفت: در طراحی پارچه نمی‌توانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم اما برای یزد آینده‌ای روشن در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم.

آینده‌ روشن صنعت نساجی در انتظار یزد / فعلا توان رقابتی در طراحی پارچه نداریم

علیرضا آستانه‌داری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به دلیل ضعف در طراحی، بیشتر  پارچه‌های تولید داخل هم دارای طرح و نقش‌های خارجی هستند و نمی‌توانیم با طراحی‌های خارجی رقابت کنیم.

وی با اشاره به نمونه طرح‌های‌ روی پارچه در زمینه کودک افزود: طراحی عروسک بن‌تن و باربی روی پارچه‌های وارداتی ضمن اینکه باعث خروج ارز از کشور می‌شود، جذابیتی دارد که مشتری را به سمت خود می‌کشاند.

مدیرعامل شرکت نساجی یزدباف ادامه داد: البته در مقابل طرح‌های خارجی روی پارچه، طراحی عروسک دارا و سارا ارائه شد اما به دلیل بی‌کیفیتی طراحی و عدم ترکیب طرح و رنگ‌ها، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و با شکست روبه‌رو شد.

وی اضافه کرد: البته تولیدات داخلی که با طراحی خارجی به بازار ارائه می‌شوند تا حدی توانسته از خروج ارز جلوگیری کند و این یعنی لازم است تا گامی اساسی در زمینه طراحی برداشته شود.

* دانشجویان در طراحی پارچه وارد عمل شدند/ وقتی علم کاربردی می‌شود

آستانه‌داری در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اقدامات این مجموعه برای طراحی پارچه و ارائه طرح‌های نو و خلاقانه در یزد به عنوان قطب نساجی کشور، اظهار داشت: دانشجویان رشته طراحی پارچه در دانشگاه آزاد یزد توانایی بالایی دارند و امید است که با همکاری این واحد و دانشجویان مشغول به تحصیل بتوانیم مشکل طراحی پارچه را نیز حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه با دانشگاه آزاد یزد در این زمینه مذاکراتی داشته‌ایم و تعامل خوبی برقرار شده است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد یزد در این زمینه بسیار قدرتمند است و حتی در قیاس با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور حرف اول را می‌زند و این نقطه امیدی برای یزد محسوب می‌شود تا آینده را برای خود روشن کند.

وی ادامه داد: با پتانسیلی که در این واحد دانشگاهی و دانشجویان این مجموعه دیدم، اطمینان دارم که یزد در آینده نزدیک به قطب طراحی در کشور تبدیل خواهد شد و حتی می‌تواند طرح‌های خود را به فروش برساند.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول