اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان:

بیشترین تمکین مالیاتی مربوط به بخش صنعت است

نشست تولیدکنندگان با مدیرکل مالیاتی استان در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، در این جلسه صنعتگران مشکلات خود را بیان کردند و مدیرکل مالیاتی استان و معاون وی به حل و فصل مشکلات آنها پرداختند.

بیشترین تمکین مالیاتی مربوط به بخش صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به مشکلات صنعتگران در پرداخت مالیات اظهار کرد: در طول چند سال گذشته شاهد کاهش درآمد واحدهای تولیدی بوده‌ایم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی به ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و افزود: طبق این قانون عدم ارائه فهرست معاملات، مشمول جریمه‌ای معادل یک درصد مبلغ معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است، بوده، اما این در حالی است که تولیدکننده ناچار است بسیاری از نیازهای کارخانه‌ها را بدون فاکتور خریداری کند چرا که فروشنده از معرفی خود به اداره مالیاتی ممانعت و در صورت تقاضای خریدار برای فاکتور، معامله را ترک می کند.

وی از مدیرکل مالیاتی استان خواست تا برای حل این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه مطالبات بخش خصوصی از دولت معوق است، اظهار کرد: از یک طرف اداره مالیاتی مالیات را طلب می کند و از طرف دیگر دولت طلب خود را به بخش خصوصی پرداخت نمی‌کند.

وی در این جلسه در پاسخ به درخواست‌های تولیدکنندگان گفت: باید کشور را به سوی اقتصاد بدون نفت پیش ببریم، اداره امور کشور هم بدون استفاده از پول نفت، با کمک مالیات امکان‌پذیر است. امیری ادامه داد: با این وجود نمی‌توان مالیات را افزایش داد چرا که صنعت توان پرداخت این افزایش را ندارد بلکه باید پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم به این معنا که کسانی که مالیات نمی‌پردازند شناسایی شوند و از آنها مالیات دریافت شود.

این مدیرکل تاکید کرد: بیشترین سطح تمکین مالیاتی مربوط به بخش صنعت است و دیگر بخش‌ها هم باید در پرداخت مالیات خود مانند صنعت عمل کنند.

وی درباره ماده 169 گفت: مکاتبات زیادی با تهران برای حل این مشکل صورت گرفته است و مسئولان در فکر ارائه راه حل هستند.

امیری افزود: در استان هم تا جایی که در توان ما باشد و قانون اجازه بدهد به این مشکل رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول