اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

مشارکت حداکثری موجب عزت ایران اسلامی می‌شود

امام جمعه آستارا گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و عزت ایران اسلامی و نیز یأس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

مشارکت حداکثری موجب عزت ایران اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: 14 خرداد یادآور خاطره تلخی است که هنوز با یادآوری آن قلب هر آزاد مردی به درد می‌آید.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حق بزرگی به گردن ما دارد، افزود: امام راحل با همراهی مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی دنیا را بیدار کرد و ایران را از نهایت ذلت به اوج عزت رساند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه سربلندی و عزت ایران اسلامی مدیون امام خمینی (ره) و خون شهدا و مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: وظیفه ملت ایران اسلامی ادامه راه امام خمینی (ره) و ولی امر مسلمین است و ملت با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه همواره سربلند و سرافراز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ایام سوگواری امام خمینی (ره) در آستارا، بر لزوم اجرای برنامه‌های جامع و مطلوب تأکید کرد.

حافظ‌نیا با تسلیت سالروز واقعه قیام خونین 15 خرداد، خاطرنشان کرد: فلسفه به وجود آمدن قیام 15 خرداد غیر از اسلام‌خواهی چیز دیگری نیست و در این زمینه بارها امام (ره) تأکید داشتند.

وی مبارزه با اسلام ستیزی را دغدغه امام (ره) عنوان کرد و گفت: مبارزه با اسلام ستیزی قیام 15 خرداد را به‌وجود آورد و مردم با تمام وجود جان خود را در این راه فدای اسلام کردند.

*گردنه حیران جای معادن نیست

خطیب جمعه آستارا با اشاره به روز جهانی محیط زیست و قدردانی از خادمان و دست‌اندرکاران این حوزه، تصریح کرد: دفاع از محیط زیست وظیفه همگانی است و باید تمام مسئولان و مردم به این امر مهم اهتمام ورزند.

وی به گردنه زیبای حیران و برخی کج‌رفتاری‌ها در این حوزه مهم گردشگری اشاره کرد و متذکر شد: گردنه حیران در چند سال اخیر با وجود برخی رفتارها موجب از دست دادن زیبایی خود شده است که باید در این زمینه پیگیری جدی شود.

حافظ‌نیا با بیان اینکه گردنه زیبای حیران جای معادن نیست، خاطرنشان کرد: طبیعت زیبا و چشم‌انداز وصف‌ناپذیر گردنه حیران نباید جای معادن باشد و مسئولان باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضور در پای صندوق‌های رأی را واجب شرعی عنوان کرد.

خطیب جمعه آستارا افزود: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و عزت ایران اسلامی و نیز یأس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی بر لزوم توجه مردم در انتخاب فرد اصلح تأکید کرد و خواستار دقت بیشتر مردم در انتخاب فردی لایق و با تقوی بر مسند ریاست جمهوری شد.

حافظ‌نیا، پرهیز از هزینه‌های هنگفت انتخاباتی، پرهیز از تخریب و نقد غیر منصفانه علیه کاندیداها را از تکالیف و وظایف کاندیداها عنوان کرد و یادآور شد: کاندیداها باید با شعارهای واقع‌گرایانه و ارائه برنامه جامع و کامل خود مردم را از برنامه‌های آینده خود آگاه کنند و از تخریب دیگر رقبا بپرهیزند.

وی با اشاره به 10 خرداد روز جهانی بدون دخانیات خاطرنشان کرد: استعمال دخانیات و مواد مخدر زندگی انسان را فدا و نابود می‌کند و غیر از اینکه سلامت انسان را به خطر می‌اندازد فایده دیگری ندارد.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول