اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد

پرهیز از قوم و قبیله‌ بازی در انتخابات شوراها

امام جمعه رفسنجان گفت: در انتخابات شوراها از قوم و قبیله بازی پرهیز شده و فردی کارآمد و توانمند انتخاب شود.

پرهیز از قوم و قبیله‌ بازی در انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) فضیلت عالم بر عابد و شهید را بالا خواند و اظهار داشت: در قرآن کریم نیز به این فضیلت اشاره شده و کسانی که صاحب علم هستند، درجات عظیمی به آن داده می‌شود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «عالم یک درجه از شهید بالاتر است و شهید یک درجه از عابد بالاتر» و این نشان می‌دهد که عالمان احترام ویژه‌ای دارند و روز قیامت از شفاعت‌کننده‌ها هستند.

رمضانی‌پور بیان داشت: کشور ما جوانان بسیار خوبی دارد، به طوری که هشت سال دفاع مقدس و انقلاب را همین جوانان اداره کردند، لذا تربیت فرزندان که ادامه دهنده راه جوانان انقلابی هستند، بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: پدر و مادر باید نام نیک، تربیت صحیح و جایگاه نیک برای فرزندان خود انتخاب کنند تا حق خود را نسبت به آنها ادا کنند.

وی با بیان اینکه نباید به خاطر مسائل مادی ازدواج جوانان را به تاخیر انداخت، خاطر‌ نشان کرد: به تاخیر انداختن ازدواج جوانان یعنی به دام گناه و فساد افتادن و پیدایش راه‌های گناهی که چه بسا جبران‌ناپذیر هستند.

خطیب جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: عده‌ای با شایعه پراکنی قصد دارند وجهه انقلابی و مذهبی شهرستان رفسنجان را زیر سئوال ببرند.

وی افزود: طی دو روز اخیر برخی جوانان ما به واسطه مصرف نوشیدنی نیرو‌زا دچار مسمومیت شده و تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند، نظیر اینگونه اتفاقات در برخی شهر‌ها تلفات تا 20 نفر هم داشته، اما کسی دَم بر نیاورده است.

رمضانی‌پور عنوان کرد: اما این شهری که هزاران شهید، جانباز‌، ایثار‌گر و آزاده دارد، نباید با شایعه‌های برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها که بدون پرس و جو و کسب دقیق اخبار آن را پراکنده‌اند، تخریب شود.

وی گفت: وجود دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانی با تجهیزات بالا نشان داد که داشتن امکانات به زندگی شهروندان چقدر کمک می‌کند و از شهرهای همجوار به واسطه کمک برای درمان این افراد تشکر می‌کنیم.

رمضانی‌پور عنوان کرد‌: تا ساعت 10 امروز صبح تعداد 298 نفر بر اثر مسمومیت مصرف نوشیدنی نیروزا به بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان مراجعه کردند که چهار نفر کشته شده، سه نفر هم در بخش آی‌سی‌یو هستند و ما بقی نیز‌ مداوا شده‌اند.

امام جمعه رفسنجان وجود آنتن‌های ماهواره را خطر‌ناک دانسته و موجب به دام انداختن جوانان خواند و بیان داشت: امروز گیرنده‌های ماهواره آبروی خانواده‌ها را به خطر انداخته است که نباید خانواده‌ها این ابراز تسخیر افکار جوانان و نوجوانان را در منزل خود داشته باشند.

رمضانی پور با تاکید بر پر‌شور برگزار کردن انتخابات تصریح کرد: در بیانات و اعلام موضع کاندیداها دقت و تأمل شود تا انتخاب اصلح صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از بداخلاقی‌های انتخاباتی باید پرهیز شود، حتی چسباندن پوستر و یا عکس بر دیوار خانه‌ها نوعی بد‌اخلاقی محسوب می‌شود.

رمضانی‌پور گفت: در انتخابات شوراها نیز از قوم و قبیله بازی پرهیز شود تا فردی کارآمد و توانمند انتخاب شود.

انتهای پیام/80016/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول