اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور رعایت اصول فنی در چرای دام

سومین مراسم قرق‌شکنی سوادکوه برگزار شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه با اشاره به لزوم رعایت اصول فنی در چرای دام، گفت: سومین مراسم قرق‌شکنی سوادکوه برگزار شد.

سومین مراسم قرق‌شکنی سوادکوه برگزار شد

یدالله داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه از برگزاری سومین مراسم قرق‌شکنی سوادکوه در منطقه گدوک خبر داد و گفت: طرح قرق‌شکنی از مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین روش برای احیاء و اصلاح مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه به اهداف برگزاری مراسم قرق‌شکنی در سوادکوه اشاره کرد و افزود: آشنایی عمومی نسبت به زمان مناسب برای چرای دام و آزمونی برای رعایت اصول علمی تناسب بین دام و مرتع از اهداف برگزاری مراسم قرق‌شکنی است.

وی از حضور 96 بهره‌بردار به صورت منطقه‌ای و یک‌هزار و 117 بهره‌بردار با پروانه چرا در 4 هزار هکتار مراتع سوادکوه خبر داد و یادآور شد: برخی از مرتع‌داران از شهرستان‌های دیگر هستند.

داوودی افزود: با اجرای طرح قرق‌شکنی سعی می‌کنیم تا اصول فنی و علمی مرتع‌داری از لحاظ رویش گیاه و رعایت زمان مناسب چرای دام را به اطلاع عموم و دامداران برسانیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه به وجود 300 هزار راس دام سبک و سنگین در سوادکوه اشاره و خاطرنشان کرد: 160 هزار راس دام سبک و 140 هزار راس دام سنگین در سوادکوه وجود دارد.

عضو شورای اداری شهرستان سوادکوه تصریح کرد: منابع طبیعی سه هدف آموزش، حمایت و نظارت و توانمندسازی مرتع‌داران برای حفظ، حفاظت و استفاده صحیح از مراتع را در دستور کار خود دارد.

انتها ی پیام/86015/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول