اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم ایجاد فرهنگ‌سازی برای جذب جوانان به فضاهای دینی

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان رضوی گفت: باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم تا جوانان جذب فضاهای دینی و اسلامی شوند.

لزوم ایجاد فرهنگ‌سازی برای جذب جوانان به فضاهای دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمود مرویان‌حسینی صبح امروز در نخستین نشست تخصصی فعالان دنیای مجازی در حوزه فرهنگی و دینی اظهار کرد: ارزش‌های اخلاقی در دنیای امروز با ظهور فناوری‌های نوین دچار چالش‌هایی شده است؛ شاید در گذشته صنعت یک عنصر خنثی بود اما اکنون به نظر می‌رسد فناوری نوین سهم و نقش زیادی در فرهنگی شدن و جامعه‌پذیری در زندگی مردم دارند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر جدید با ظهور فناوری‌های نوین سهولت و دسترسی به اطلاعات به شدت افزایش پیدا کرده و این از نقاط مثبت این پدیده است و با وجود این پدیده‌ها شوکت و قدرت امپریالیسم فرهنگی در فضای مجازی نسبت به فضای سنتی به شدت افزایش پیدا کرده و تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم بسیار متعدد و متنوع است.

مرویان‌حسینی افزود: دسترسی به حریم خصوصی افراد، فریب آفرینی، اغواگری، دور کردن انسان‌ها از اصالت‌، وارد کردن مردم به زندگی دوم، بهره‌برداری نظام سلطه در فرهنگ غربی و آمریکایی و هویت‌زدایی که در این عرصه اتفاق می‌افتد از آسیب‌هایی از است که باید به طور جدی مراقب آن باشیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در حوزه فرهنگ و دین فرصت‌ها را بشناسیم و از آنها بهره‌برداری کنیم، همچنین فضاهایی را ایجاد کنیم تا جوانان چه در دنیای مجازی و چه در دنیای حقیقی جذب معنویات و فضا‌های دینی و اسلامی شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی از افتتاح دبیرخانه دائمی پرتال ملی مساجد خبر داد.

انتهای پیام/70028/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول