اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام خبر داد

تشدید برخورد پلیس فتا با کلاهبرداران دنیای مجازی در ایلام

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از تشدید برخورد پلیس فتا با کلاهبرداران دنیای مجازی در ایلام خبر داد.

تشدید برخورد پلیس فتا با کلاهبرداران دنیای مجازی در ایلام

علی عباسی کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: طی سال‌های اخیر بیشتر بانک‌ها اقدام به تولید و عرضه نرم‌افزارهای بانکداری مخصوص تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های کامپیوتری قابل حمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: اما بحث این است اگر تلفن همراه به سرقت برود آیا سارق می‌تواند از تلفن همراه شما برای خالی کردن حساب بانکی استفاده کند.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمایل به استفاده از نرم‌افزارهای بانکداری رشد بسیار سریعی داشته است، رعایت نکات امنیتی و اقدامات احتیاطی جهت پیشگیری از کلاهبرداری از حساب‌های بانکی، لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در این راستا باید گذرواژه‌ها، اطلاعات شخصی و شماره حساب‌‌های بانکی خود را محرمانه نگه دارید و این اطلاعات را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام ادامه داد: گذرواژه‌ها، شماره رمز عبور شخصی (PIN)، و پاسخ‌های مربوط به سئوالات محرمانه نرم‌افزار یا شماره حساب‌های بانکی‌ خود را در دستگاه خود ذخیره نکنید.

عباسی کسانی تصریح کرد: به پیام‌های متنی که شماره حساب بانکی‌ شما را می‌‌خواهند، پاسخ ندهید، تصور کنید که هر پیام ناخواسته و نا آشنا به قصد کلاهبرداری از شما ارسال شده است.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: بانک شما هرگز با ارسال پیام متنی با شما ارتباط برقرار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تلفن همراه یا دستگاه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا وقتی که دستگاه روشن می‌شود از کاربر گذرواژه بخواهد و هیچ‌گاه دستگاه خود را به گونه‌ای تنظیم نکنید که به صورت خودکار با حساب بانکی ارتباط برقرار کند.

این فرمانده انتظامی عنوان کرد: اگر تلفن همراه شما گم شد یا به سرقت رفت مراتب را فوراً به شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه و بانک عاملی که خدمات مربوطه را پشتیبانی می‌کند، اطلاع دهید.

عباسی کسانی یادآور شد: از مهم‌ترین اقدامات در هنگام انجام عملیات بانکی با استفاده از تلفن همراه نصب نرم‌افزارهای ضدویروس است که برای تضمین امنیت انتقال پول الکترونیکی شما مفید خواهد بود و  استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزارها باید همان اقداماتی را انجام دهند که در هنگام استفاده از یک کامپیوتر شخصی برای انجام عملیات بانکی خود انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول