اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خبر داد

دسترسی 60 درصد خانوارهای کشور به اینترنت پرسرعت

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از امکان دسترسی 60 درصد خانوارها به اینترنت پرسرعت تا پایان سال دوم برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد.

دسترسی 60 درصد خانوارهای کشور به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر انصاری امروز در جمع مسئولان پارک علم و فناوری گیلان، اظهار کرد: به منظور بسط خدمات دولت الکترونیک، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسعه شبکه ملی اطلاعات کشور ضرورت دارد.

به گفته وی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کند.

این مسئول افزود: در این راستا رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور با استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی و عمومی غیر دولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات فراهم می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه شرط اصلی تحقق دولت الکترونیک ایجاد شبکه‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی طبق شبکه ملی اطلاعات است، گفت: تعامل‌پذیری بین دستگاه‌های اجرایی با این شبکه در تحقق دولت الکترونیک مهم است.

وی از امکان دسترسی 60 درصد خانوارها به اینترنت پرسرعت تا پایان سال دوم برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد و یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد توسعه شبکه ملی کشور مکلف است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، شبکه ملی اطلاعات را یک طرح زیرساختی خواند و ادامه داد: این طرح ظرفیت‌های لازم برای توسعه کاربری و فناوری از جمله دولت الکترونیک را فراهم می‌کند که اینترنت یکی از ارکان آن است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تصریح کرد: میزان پهنای باند به گونه‌ای باید طراحی شود که سرانه پهنای باند و دیگر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه پنجم در رتبه دوم منطقه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از بخش‌های عمومی غیر دولتی، خصوصی و تعاونی در صنعت فناوری اطلاعات کشور به ویژه بخش نرم‌افزار و امنیت باید به گونه‌ای ساماندهی شود که سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی در سال آخر برنامه به دو درصد برسد.

انصاری تحقق دولت الکترونیک را مستلزم آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی به منظور ارائه خدمات از طریق سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه خدمات غیرحضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت و پنجره واحد ذکر کرد.

وی یادآور شد: تحقق دولت الکترونیک موجب کاهش هزینه زمان کاربران و تسهیل و روان‌سازی امور برای آنها می‌شود از این رو ایجاد شبکه‌های اختصاصی و تکمیل و بروز رسانی پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی ضرورت می‌یابد.

به گفته این مسئول، تمام دستگاه‌های اجرایی باید از طریق سامانه الکترونیکی خدمات ارائه کنند.

وی افزود: تاکنون در فاز نخست ایجاد شبکه ملی اطلاعات کار تدوین آیین‌نامه و نظام پایش فناوری اطلاعات، ایجاد و توسعه مراکز داده‌های امن نیز در کشور ایجاد شده است.

انصاری متذکر شد: تا پایان سال دوم برنامه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ارسال و دریافت الکترونیکی تمام استعلام‌های بین دستگاهی و واحدهای تابعه با استفاده از شبکه ملی اطلاعات و رعایت امنیت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا پایان برنامه پنجم خدمات خود را در خارج از محیط اداری ارائه دهند، اضافه کرد: دستگاه‌ها باید خدمات قابل واگذاری یا برون‌سپاری را به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت که توسط بخش‌های غیردولتی، خصوصی یا تعاونی ایجاد و مدیریت می‌شود، واگذار کنند.   

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با تأکید بر ارتقای شاخص‌های ICT گیلان متذکر شد: یک تیم ضربتی برای این کار باید تشکیل شود.

وی شرط بعدی در تحقق دولت الکترونیک را امکان تعامل‌پذیری بین دستگاه‌های اجرایی با زبان و محیط مشترک خواند.

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول