اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امیدوارم رابطه دولت بعدی با مجلس خوب باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم رابطه دولت آینده با مجلس خوب باشد تا با همراهی و همکاری هم امور مردم و کشور آسان‌تر پیش رود.

امیدوارم رابطه دولت بعدی با مجلس خوب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم زنجان که به مناسبت نخستین سالگرد افتتاح مجلس نهم و در دارالقرآن زنجان جمع شده بودند، به بخشی از سئوالات مطرح شده توسط حضار پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کاندیدای مورد نظر اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به شخصه اعتقاد دارم که جمع اصول‌گرایان حاضر در انتخابات باید در چارچوب خاصی به توافق رسیده و یک نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌های مطرح شده توسط برخی کاندیداها برای همراهی به هنگام سفر به استان زنجان گفت: در مجمع نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که فعلاً از کسی حمایت نکنیم تا ببینیم که اوضاع به چه نحوی پیش می‌رود ولی اگر لازم شد وارد می‌شوم.

آیا جلیلی نماینده دولت است؟

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه جلیلی نماینده دولت در این انتخابات است یا نه؟ تصریح کرد: هنوز نمی‌توان در مورد این موضوع مطمئن بود، چراکه نشانه‌هایی از برخی حمایت‌ها از او وجود دارد ولی از طرفی برخی اقدامات شاید برای تخریب وی باشد.

اسماعیلی پاسخ سئوالی در مورد جابه‌جایی مدیران را این چنین داد که جابه‌جایی مدیران فقط در اختیار نمایندگان نیست، ضمن اینکه در این دوره دولت و مجلس رابطه خوبی با هم نداشتند، هر چند ما در استان زنجان هیچ مشکلی نداشتیم.

*امیدوارم رابطه دولت بعدی با مجلس خوب باشد

وی ابراز امیدواری کرد، رابطه دولت آینده با مجلس خوب باشد تا با همراهی و همکاری امور مردم و کشور آسان‌تر پیش رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به جلسات برگزار شده برای پیشبرد امور در استان اشاره و تصریح کرد: این جلسات با حضور نمایندگان مجلس، نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی مشکل پتروشیمی زنجان را کمبود منابع ارزی و ریالی عنوان کرد و افزود: در آخرین پیگیری مدیریت جدید آن از رفع مشکلات سخن می‌گفت.

اسماعیلی با بیان اینکه مسئولان در حال پیگیری احداث پالایشگاه در زنجان هستند، ادامه داد: تامین خوراک مورد نیاز و همچنین ورود وزارت نفت برای تامین 20 درصد آورده آن مشکلات اصلی این پروژه را حل می‌کند.

وی بودجه سال‌جاری را انقباضی اعلام و اضافه کرد: در این بودجه تا حد ممکن برای حل مشکلات مایحتاج عمومی مردم تلاش شده است ضمن اینکه سبد حمایتی خاصی برای خانوارهای تحت حمایت در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد انتخاب رئیس برای مجلس گفت: به غیر از وی کسی شرکت نکرده بود ضمن اینکه بهتر از او در حال حاضر در مجلس برای مدیریت وجود ندارد.

وی عمل به حجت شرعی را برای حضور در انتخابات کافی دانست و تصریح کرد: اداره کشور بدون دردسر نیست و هر دوره‌ای هم مشکلات خاص خود را از آغاز انقلاب تاکنون داشته است.

*علاقمند به خودنمایی نیستم

اسماعیلی در پاسخ به سئوالی در مورد عدم صحبت به عنوان مخالف یا موافق در مجلس با بیان اینکه در مجلس اغلب نظرات کمیسیون‌ها به تصویب می‌رسد، ادامه داد: من نخستین سال حضورم را در مجلس تجربه می‌کنم ضمن اینکه علاقه‌ای به خودنمایی به مانند برخی از نمایندگان ندارم چراکه برخی مواقع افراد از تریبون مجلس برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به برخی مصوبات مجلس از جمله پاداش‌های مدیران و یا عدم تصویب برخی طرح‌ها گفت: بخشی از نمایندگان معمولاً در مجلس حضور ندارند، برخی هم با وجود حضور متوجه اوضاع نیستند چراکه به دنبال کارهای خود هستند که این از عوارض مدیریت مجلس است و در نهایت برخی نمایندگان به دلیل درگیر بودن، تصویب برخی طرح‌ها را به نفع خود نمی‌دانند چون خود هم عضو هیئت‌های مدیره محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر پیگیری موضوع انتقال پادگان ارتش زنجان تاکید کرد و افزود: باید متوجه بود که این انتقال به این سادگی نیست ولی سعی می‌شود معابر مورد نیاز مردم در این مسیر بازگشایی شود که توسط مسئولان پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به برخی اعتراضات حاضران در مورد عملکرد پلیس در مورد جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: موارد مستند را به صورت مکتوب ارائه کنید تا به صورت موردی پیگیری شود.

اسماعیلی اجرای اصل 44 قانون اساسی را درست دانست و اضافه کرد: باید در نحوه اجرای این قانون و واگذاری شرکت‌ها دقت شود.

در پایان جلسه مشکلات دیگری از جمله در واگذاری یکی از شرکت‌ها به بخش خصوصی به واسطه یکی از مسئولان سئوالات و تشکیک‌هایی مطرح شد که اسماعیلی با بیان اینکه اطلاعاتی از کلیات ماجرا دارد و موضوع را به نهادهای امنیتی انتقال داده است، خواستار ارائه مستندات برای پیگیری از طریق نهادهای قانونی شد.

انتهای پیام/73004/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول